Akademik Arşiv / Academic Archive

Permanent URI for this communityhttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2546

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Publication
    Hava aracı kablolarında çapraz karışma ölçümleri ve kablo ayrım kuralları
    (2009) Fatih ÜSTÜNER Nevzat TARIM Gülay İYİBAKANLAR; TÜBİTAK Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü, Gebze, Türkiye 1. Hava İkmal Bakım Merkezi, Komutanlığı, Eskişehir, Türkiye Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye
    Hava araçlarında kullanılan kabloların tiplerinin belirlenmesinde ve yerleşiminde fonksiyonel ve çevre şartları isterleri haricinde elektromanyetik uyumluluk isterleri de önemli role sahiptir. Bu bildiride çapraz karışma açısından hava aracı kabloları incelenmiştir. Gerçek platformlarda kullanılan kablolar üzerinde alınan çapraz karışma ölçümleri verilmiştir. Kablo ayrım mesafesinin çapr az karışma üzerindeki etkisi vurgulanmıştır.
  • Thumbnail Image
    Publication
    Rüzgar Enerjisinden Güç Üretimi Đçin Salınır Kanatların Sayısal ve Deneysel Đncelenmesi
    (2015) Munir ELFARRA Mustafa KAYA; Ankara Yildirim Beyazit University, Faculty of Aerospace Sciences, Ankara, Turkey TÜRK HAVA KURUMU Ü. HAVA ULASTIRMA F. PILOTAJ B.
    Yürütülen bu proje ile hava akışı içerisine yerleştirilmiş salınır kanatlardan güç üretilmesi sayısal ve deneysel olarak incelenmiştir. Sayısal çalışmada, rüzgâr olarak düşünülen sabit hızlı bir hava akışı ortamında salınma hareketi yapan bir kanat kesitinin hareket parametreleri maksimum güç üretimi ve/veya verimi elde etmek için eniyilenmiştir. Kanat kesiti etrafındaki zamana bağlı laminer akış alanları, paralel hesaplama ortamında çalışan bir Navier-Stokes çözücü ile elde edilmiştir. Periyodik salınma hareketi, sinüzoidal dalma ve yunuslama hareketlerinin bir doğrusal bileşimi olarak tanımlanmıştır. Eniyileme için Cevap Yüzeyi Yöntemi kullanılmıştır. Eniyileme değişkenleri olarak salınma hareketini tanımlayan tüm parametreler kullanılmıştır: salınma frekansı, dalma genliği, yunuslama genliği ve dalma ile yunuslama hareketleri arasındaki faz farkı. Sayısal olarak incelenen durumlar için dalma genliği arttıkça elde edilen maksimum güç katsayısının arttığı ve eniyi güç üretim veriminin de %40 seviyelerinde olduğu gösterilmiştir. Đncelenen her dalma genliği için yaklaşık değeri 1’e eşit olan indirgenmiş frekanslar eniyi hareketi sağlamıştır. Maksimum güç katsayısı için faz farkının 90° civarında olması gerekti ği gözlenmiştir. Salınır kanatlar ile rüzgâr enerjisinden güç üretilebileceği deneysel olarak da gösterilmiştir. Üretilen gücün, rüzgâr hızına, veter boyuna, kanat açıklığına ve yunuslama merkezine göre nasıl değiştiği deneysel çalışmada araştırılmıştır. Ayrıca, deneysel çalışmada, 2-B (iki boyutlu) ve laminer akış varsayımı ile hesaplanan salınır kanat çözümleri doğrulanmıştır. Đncelenen durumlar neticesinde salınır kanatların türbinlere karşı bir alternatif olabileceği değerlendirilmiştir
  • Thumbnail Image
    Publication
    Effect of Ambient Temperature Variations on the Direct Operating Cost of a Domestic Flight
    (2019) Muhaned GİLANİ Durmuş Sinan KÖRPE; Türk Hava Kurumu Üniversitesi Türk Hava Kurumu Üniversitesi
    This paper analyzes the direct effect of variable ambient temperature during the cruising phase and its effects on the strategies to reduce airlines direct operating costs. Fuel and time efficiency have become an increasingly important factor in the aviation industry. The fuel is one of the largest parts of airlines operating expenses and time is a parameter affecting direct operating cost items such as flight crew salaries, air traffic enroute charges and maintenance etc. A comprehensive aircraft performance model is developed to estimate the changes in fuel consumption and flight time by an Airbus 320-214 due to daily temperature variations. The seasonal change of the tropopause height is taken into the account in the atmosphere model. Cost index is kept as constant in the analyses. A domestic flight between Istanbul and Hakkari is used as a sample to predict changes in the direct cost of flight at day and night, in the summer and the winter seasons. The flight time is noticed to be changing significantly with respect to temperature variations.