Akademik Arşiv / Academic Archive

Permanent URI for this communityhttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2546

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Publication
    BORSA İSTANBUL’DA İŞLEM GÖREN KATILIM ENDEKSLERİNİN PERFORMANSLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
    (2016) Hakan ALTIN Nihan CABA; [*] Doç. Dr., Aksaray Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, hakanaltinasu@hotmail. [**] Öğr. Gör., Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Ankara Havacılık Meslek Yüksekokulu, Ulaştırma Hizmetleri
    Katılım bankacılığı; faizsiz bankacılık prensiplerine göre çalışan ve bu prensiplere uygun olarak faaliyetlerini gerçekleştiren bir bankacılık modelidir. Katılım bankaları yatırımcılar için çeşitli katılım fonları sağlamaktadır. Katılım bankaları ilkelerine göre düzenlenen katılım endeksleri dünya çapında uzun yıllardır var olmasına rağmen ülkemizde 2011 yılından bugüne hızlı bir büyüme göstermiştir.Çalışmanın iki temel amacı vardır. Birincisi, Borsa İstanbul'da yeni işlem görmeye başlayan katılım endekslerinin performanslarının belirlenmesidir. İkincisi, Borsa İstanbul'da işlem gören tüm sektör endeksleri ile piyasa endeksi olarak tanımlanan BİST100 endeksinin, normalüstü getiri açısından değerlendirilmesidir. Çalışmanın sonucunda, araştırmaya konu olan endekslerin büyük çoğunluğun piyasa getirisi üzerinde bir getiri sağladığı bulunmuştur
  • Thumbnail Image
    Publication
    An Approach to Customer Lifetime Value Modeling for Service Firms1
    (2017) Hüseyin Erbil ÖZYÖRÜK Bahtışen KAVAK; Öğr. Gör. Dr., Türk Hava Kurumu Üniversitesi İşletme Fakültesi, Prof. Dr., Hacettepe Üniversitesi İşletme Fakültesi,
    Bu çalışmada, müşteri yaşam boyu değerinin hesaplanmasına ilişkin bir yaklaşım geliştirilmeye çalışılmış ve bu bağlamda bireysel marka değiştirme matrisleri oluşturulmuştur. Model hizmet firmalarına yönelik olup havayolu sektörü çalışmanın uygulama alanı olarak seçilmiştir. Pazarlama karması kullanılarak bireysel marka değiştirme matrislerinin oluşturulabilmesi için, havayolu sektörünün pazarlama karmasını oluşturan bileşenler belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada ortaya konan fayda fonksiyonuna göre, pazarlama karmasının "dağıtım" öğesinin uçuş rotası ve internet üzerinden bilet satışı bileşenleri ile "tutundurma" öğesinin marka imajı bileşeninin müşteri faydasına olan katkılarının diğer bileşenlerden fazla olduğu görülmüştür
  • Thumbnail Image
    Publication
    MEVDUAT YATIRIMCISININ TÜREV ÜRÜNLERİN KULLANIMI YOLUYLA GETİRİ MAKSİMİZASYONU
    (2018) Adnan GÜZEL; Güzel, Adnan; Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü, Ankara, Türkiye
    Bankaların büyümeleri için sermaye ve yedeklerinden oluşan özkaynakları yeterli olmayıp, bunun yanı sırayabancı kaynağa da ihtiyaçları bulunmaktadır. Yabancı kaynaklar çok çeşitli olmakla birlikte, bankalar içinen önemli yabancı kaynak mevduattır.Bankalar gerek mevduat tabanlarını genişletmek, gerek fonlama sıkıntısı çekmemek, gerek dış finansmankaynaklarının maliyetlerinin azaltmak ve gerekse de içeride büyük mevduat sahibi müşterilerini tutabilmekamacıyla gerektiğinde yüksek faiz vermeyi göze almaktadırlar. Ancak, bazen doğrudan mevduata yüksekfaiz vermek bankaları zorlayabilmektedir. Bu nedenle de çeşitli türev ürünler kullanılmak suretiyleyapılandırılmış mevduat yoluyla bu amaca ulaşılmak istenilmektedir.Diğer yandan Finansal piyasaların arkasındaki en önemli itici güç ve mevduat yatırımcılarının tercihlerinietkileyen en önemli faktör yatırımcıların varlıklarından kazanç elde etme istekleri ve bu kazancınbüyüklüğüdür.Bankacılığın çok çeşitleri olan türev işlemlerinden bu amaçla en fazla kullanılanı opsiyon ve swap işlemleriolmaktadır. Bu tür ürünler daha çok ticari ve kurumsal yatırımcılar tarafından kullanılmakla birlikte,tasarruf sahibi gerçek kişiler tarafından da gittikçe artan oranda tercih edilmeye başlandığı görülmektedir.Türev ürün kullanımındaki esas amaç, TL olan mevduatın bir kısmını vadeli de tutup bir kısmını dövizdetutarak veya tamamını aynı para biriminden tutmakla birlikte opsiyon yoluyla hem faiz hem de kurdangelir elde edilmesidir.Bu çalışmada; anaparadan kayıp riskini göze alamayan ancak, finansal piyasalardaki beklentileridoğrultusunda faiz getirisinin üzerinde bir kazanç sağlamak isteyen tasarruf sahiplerinin mevduata dayalıyapılandırılmış finansal ürünleri (türev ürünleri) kullanmak suretiyle getiri maksimizasyonu alternatifleriincelenmiştir.