Person:
Şahin, Elif Tuğba

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Dr. Öğr. Üyesi

Last Name

Şahin

First Name

Elif Tuğba

Name

Elif ŞAHİN

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Publication
    2014-2020 Yılları Arasında Muhasebe Ve Finansman Dergisi’nde Yayınlanan Makalelerin Bibliyometrik Profilinin İncelenmesi
    (2021) Funda KARAASLANOĞLU Elif Tuğba ŞAHİN; Şahin, Elif Tuğba; Karaaslanoğlu, Funda; Türk Hava Kurumu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Ankara, Türkiye Türk Hava Kurumu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Ankara, Türkiye
    Bu çalışmada, 2014-2020 yılları arasında muhasebe ve finans alanının öncül dergilerinden Muhasebe ve Finansman Dergisi’nde yer alan makalelerin, çeşitli parametreler çerçevesinde bibliyometrik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada, içerik analizi yöntemi ile 370 makale incelenerek mevcut durum ortaya konulmuştur. Araştırma bulgularına göre, en çok makalenin 2020 yılı, en az makalenin 2014 yılında yayınlandığı; makalelerde nitel araştırma yöntemlerinin nicel araştırma yöntemlerine oranla daha fazla kullanıldığı tespit edilmiştir. İçerik Analizi ve Örnek Olay Analizi, makalelerde en çok kullanılan analiz teknikleridir. Yayınlanan makalelerin sayfa sayılarının en az 12, en çok 32 olduğu, makalelerde yerli kaynaklardan daha fazla yabancı kaynaklardan yararlanıldığı tespit edilmiştir. Makalelerin en çok Uludağ Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi ve Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nde çalışan yazarlar tarafından hazırlandığı, yayınlanan 370 makale içinde en az 2014 yılında 136 ve en fazla 2020 yılında 250 anahtar kelime olmak üzere toplamda 1.393 anahtar kelime kullanıldığı belirlenmiştir. En fazla çalışmanın Doktor Öğretim Üyeleri tarafından yazıldığı belirlenmiştir.
  • Publication
    Türkiye’de Pazarlama Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Analitik İncelemesi (2013-2018)
    (Finans Ekonomi ve Sosyal Arastirmalar Dergisi, 2019-09-30) Elif Tuğba ŞAHİN; Karaaslanoğlu, Funda; Akinet, Mert; Şahin, Elif Tuğba
    Bu çalışmada, 2013-2018 yılları arasında Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi’nde kayıtlı ve pazarlama alanında hazırlanmış olan lisansüstü tezler içerik analizi yöntemi ile çok boyutlu olarak incelenecektir. Çalışma kapsamına 236 doktora, 914 yüksek lisans tezi olmak üzere toplamda 1150 adet lisansüstü tez dâhil edilecektir. Bu çalışma neticesinde, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi’nde yer alan ve pazarlama alanında hazırlanmış olan lisansüstü tezler; konu dağılımı, analiz türü, çalışma yöntemi, üniversite, şehir ve bölge dağılımı, tez yayım dili ve kaynakça ağırlığı gibi çeşitli boyutlarda incelenerek mevcut durumun ortaya konulması, var olan boşluk ve eksikliklerin belirlenmesi ve gelecekteki çalışmalara yol gösterici olması hedeflenmektedir. Çalışma neticesinde; yüksek lisans tez çalışmalarının doktora tez çalışmalarına oranla daha fazla olduğu; devlet üniversitelerinde daha fazla tez çalışması yapıldığı; tezlerin en çok İstanbul’da, Marmara Bölgesi’nde, en az ise Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde hazırlandığı; lisansüstü tezlerin daha fazla nicel yöntemlerle çalışıldığı ve en çok tüketici davranışı, bütünleşik pazarlama iletişimi ve yeşil pazarlama konularının çalışıldığı belirlenmiştir.
  • Publication
    A Literature Review on “Brand” in between 2010-2015
    (EJournal Publishing, 2015-12) Bahtışen Kavak,; Şerife Kazancı; Elif Tuğba Şahin; Niray Tunçel; Şahin, Elif Tuğba
  • Thumbnail Image
    Publication
    Yükseköğretimde Havacılık Eğitiminin Yönetim ile İlgili Bölümlerde Mevcut Durumunun İncelenmesi
    (2023) Elif Tuğba ŞAHİN Funda KARAASLANOĞLU; Şahin, Elif Tuğba; Karaaslanoğlu, Funda; Türk Hava Kurumu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Ankara, Türkiye Türk Hava Kurumu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Ankara, Türkiye
    Bu çalışmada, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’na bağlı ''Havacılık Yönetimi'' ve ''Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği'' bölümlerine sahip üniversiteler, içerik analizi yöntemi ile çok boyutlu olarak incelenmiştir. Analize tabi tutulacak veriler, Yükseköğretim Program Atlası (YÖK Atlas) aracılığıyla elde edilmiştir. Bu çalışmanın amacı “Havacılık Yönetimi” bölümü ve “Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği” programının güncel durumunu ortaya koymak, ulusal düzeyde bu alanların önemini göz önünde bulundurarak geleceğe yönelik öneriler sunmaktır. Bu çalışma neticesinde, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına bağlı ''Havacılık Yönetimi'' ve ''Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği'' bölümlerine sahip üniversiteler; üniversite türü, şehir ve bölge, bölüm program türü (lisans/önlisans), bölüm akademik kadro yapısı, kontenjan sayısı, programa yerleşen öğrenci sayısı, kayıtlı öğrenci sayısı, eğitim dili boyutları olarak incelenmiştir. İnceleme neticesinde elde edilen bulgular kapsamlı şekilde sunulmuştur. Elde edilen bulgular ışığında, Türkiye’de devlet ve vakıf üniversitelerinde “Havacılık Yönetimi” ve “Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği” programlarına yer verildiği; verilen kontenjanların devlet üniversitelerinin ücretsiz programlarına ve vakıf üniversitelerinde burslu programlarına yerleşen öğrenci sayısının devlet üniversitelerinin ikinci öğretim ücretli programları ile vakıf üniversiteleri ücretli, %50 burslu ve %25 burslu programlarına yerleşen öğrenci sayısına oranla daha fazla olduğu; akademik kadroda doktor öğretim üyesi ve araştırma görevlisinin daha fazla olduğu; “Havacılık Yönetimi” bölümüne 5.012, “Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği” programına ise 6.415 öğrencinin kayıtlı olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgular Türkiye’de bu iki bölüme yönelik talebin fazla olduğunu, devlet üniversitelerinde daha fazla öğrencinin eğitim aldığı, bölümlerin gelişim süreci doğrultusunda akademik kadro sayılarının yeterli olduğu, “Havacılık Yönetimi” bölümü ve “Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği” programına yönelik tanımlanan kontenjanlarda doluluk sağlandığı belirlenmiştir. Bu çalışma neticesinde, havacılık sektörünün gelişimine bağlı olarak bölümlere olan talebin sektördeki gelişmelerle paralellik gösterdiği ve bunun neticesinde sektördeki işletmelere nitelikli işgücü sağlanacağına yönelik eğitim sunulduğu görülmektedir.