Publication:
ORTAOKUL TÜRKÇE DERS KİTABINDA YER ALAN TARTIŞMACI METİNLERİN ARGÜMAN YAPISI ÖZELLİKLERİ

cris.virtual.department#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.orcid#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtualsource.department66f6906e-2513-4089-a52e-2e50ea29941a
cris.virtualsource.orcid66f6906e-2513-4089-a52e-2e50ea29941a
dc.contributor.affiliationTürk Hava Kurumu Üniversitesi, Ankara, Türkiye
dc.contributor.authorÇağrı KAYGISIZ
dc.contributor.authorKaygısız, Çağrı
dc.date.accessioned2024-07-11T10:50:13Z
dc.date.available2024-07-11T10:50:13Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractDidaktik etkinlik ve uygulamaların öğretim süreçlerine aktarımı, öğretim materyalleri aracılığıyla sağlanmakta ve öğretim materyallerinin sağladığı girdinin niteliği, beceri gelişimi ve öğrenme çıktıları üzerinde doğrudan etkili olmaktadır. Bu nedenle optimal fayda için öğretim materyallerinin tasarım-geliştirilmesi süreçlerinde belirli tasarım özelliklerinin göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Dil öğretim materyallerinin, tasarım-geliştirilmesi süreçlerinde göz önünde bulundurulması gereken temel özelliklerden birisi de metin türüne ilişkin söylem yapısıdır. Bireylerin günlük yaşamda sıklıkla karşılaştıkları temel söylem biçimlerinden birisi de tartışmacı-argümantatif söylemdir. Dolayısıyla hem temel söylem biçimi olarak hem de kavramsal tasarımındaki karmaşıklık nedeniyle dil öğretim materyallerinin, tartışmacı söylem yapısına ilişkin sağladığı girdinin niteliği önem kazanmaktadır. Buradan hareketle çalışmanın amacı, ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan tartışmacı metinlerin, argüman yapısı ve argümanı oluşturan birimlerin çeşitliliği bakımından nasıl görünüm sergilediğini belirlemek ve elde edilen bulguları materyal geliştirme ilkeleri bakımından değerlendirmektedir. Bu amaç doğrultusunda söz konusu metinler nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemiyle ele alınmış ve yapılan incelemede, kullanılan metinlerin tartışmacı söylem yapısını ve argümanı oluşturan birimlerin anatomik yapısına ilişkin nitelikli girdi sağlamadığı görülmüştür.
dc.description.doi10.24315/tred.1250371
dc.description.endpage1735
dc.description.issue3
dc.description.startpage1724
dc.description.volume13
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2088
dc.language.isotur
dc.relation.journalTrakya Eğitim Dergisi
dc.titleORTAOKUL TÜRKÇE DERS KİTABINDA YER ALAN TARTIŞMACI METİNLERİN ARGÜMAN YAPISI ÖZELLİKLERİ
dc.typeMakale
dc.typeAraştırma Makalesi
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication928ac4df-9293-4e39-99f8-47ac69ff6b37
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery928ac4df-9293-4e39-99f8-47ac69ff6b37

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
16.pdf
Size:
595.81 KB
Format:
Adobe Portable Document Format