Publication: BANKALARDAKİ KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNİN MARKA DEĞERİ ALGISINA ETKİSİ: BİR ALAN ARAŞTIRMASI
Files
Date
2018
Authors
Nurettin PARILTI
İlknur CAN
Sait BARDAKÇI
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Günümüzde gelişen pazarlama stratejileriyle birlikte kurumların gerçekleştirdiğisosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka değeri algısı üzerindeki etkisi önemkazanmıştır. Çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) faaliyetlerinin markadeğeri algısı üzerinde yarattığı etkiler incelenmektedir. Bu çerçevedeCumhuriyet Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi Bankacılık bölümü öğrencilerininkurumsal sosyal sorumluluğa verdikleri önem ve üniversitelerinin anlaşmalıoldukları bankalarının sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka değeri algılarınaetkisi ölçülmek istenmektedir. Bu amaçla 353 üniversite öğrencisine yüz yüzeanket çalışması uygulanmış ve anketler kontrol edildikten sonra analize uygungörülenler değerlendirilmiştir. Anket verilerinin analizinde frekans dağılımları,güvenilirlik analizi, t-testi, ANOVA testi ve regresyon analizi yapılmıştır.Yapılan analizler neticesinde üniversite öğrencilerinin demografikdeğişkenlerden cinsiyet, hane geliri ve üniversite farkının hizmet aldıklarıbankaların KSS projelerini algılamalarında etkili olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Ayrıca öğrencilerin genel marka değeri algısı ile marka farkındalığı değerlericinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermezken marka sadakatleri ve algılanankalite değerleri anlamlı bir farklılık göstermektedir. Korelasyon ve regresyonanalizi sonuçlarına göre öğrencilerin algıladıkları KSS düzeyleri arttıkça markadeğeri algıları da olumlu yönde artmaktadır.
Description
Keywords
[Sosyal > Sosyal > Arkeoloji, Sosyal > Sosyal > Tarih, Sosyal > Sosyal > İşletme, Sosyal > Sosyal > Kamu Yönetimi, Sosyal > Sosyal > Coğrafya, Sosyal > Sosyal > Felsefe, Sosyal > Sosyal > İktisat, Sosyal > Sosyal > Psikoloji, Sosyal > Sosyal > Uluslararası İlişkiler]