Publication: Türkçe Okul Öncesi Dönem Hikâye Kitaplarında Eylem Türü Üye Yapı, Morfolojik Yapı ve Belirteç Türü Etkileşimi
Abstract
Bu çalışmada okul öncesi hikâye kitaplarının eylem türleri, durum türü ve biçimbirim etkileşimi bakımından ne ölçüde zenginleştirilmiş dilsel girdi kaynağı sağladığının değerlendirilmektedir. Bu kapsamda altı büyük yayınevine ait altmış kitap rastgele seçilerek oluşturulan derlem içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve kitapların söz konusu birimlerin kullanımına ilişkin zenginleştirilmiş girdi sağlayacak biçimde yapılandırılmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda okul öncesi hikâye kitaplarının zenginleştirilmiş girdi sağlayacak şekilde yapılandırılması gerekmektedir. Ayrıca söz konusu söz konusu kitaplarda yer alan metinlerin kişisel anlatı türündeki metinler olduğu görülmektedir, hâlbuki bu tip kitaplarda çocuklara dilin karmaşık görünümlerine ilişkin kaynak sağlayacak kurgusal anlatı türü metinlere de yer verilmesi dil gelişiminin desteklenmesi açısından önem arz etmektedir.