Publication:
Türkiye’de Pazarlama Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Analitik İncelemesi (2013-2018)

No Thumbnail Available

Date

2019-09-30

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Finans Ekonomi ve Sosyal Arastirmalar Dergisi

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

<jats:p xml:lang="tr">Bu çalışmada, 2013-2018 yılları arasında Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi’nde kayıtlı ve pazarlama alanında hazırlanmış olan lisansüstü tezler içerik analizi yöntemi ile çok boyutlu olarak incelenecektir. Çalışma kapsamına 236 doktora, 914 yüksek lisans tezi olmak üzere toplamda 1150 adet lisansüstü tez dâhil edilecektir. Bu çalışma neticesinde, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi’nde yer alan ve pazarlama alanında hazırlanmış olan lisansüstü tezler; konu dağılımı, analiz türü, çalışma yöntemi, üniversite, şehir ve bölge dağılımı, tez yayım dili ve kaynakça ağırlığı gibi çeşitli boyutlarda incelenerek mevcut durumun ortaya konulması, var olan boşluk ve eksikliklerin belirlenmesi ve gelecekteki çalışmalara yol gösterici olması hedeflenmektedir. Çalışma neticesinde; yüksek lisans tez çalışmalarının doktora tez çalışmalarına oranla daha fazla olduğu; devlet üniversitelerinde daha fazla tez çalışması yapıldığı; tezlerin en çok İstanbul’da, Marmara Bölgesi’nde, en az ise Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde hazırlandığı; lisansüstü tezlerin daha fazla nicel yöntemlerle çalışıldığı ve en çok tüketici davranışı, bütünleşik pazarlama iletişimi ve yeşil pazarlama konularının çalışıldığı belirlenmiştir.</jats:p>

Description

Keywords

Citation

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By