Publication: Pandemi Sürecinde Bilişim Teknolojisinin Kullanımının Öğretmen Yetiştirmede ve Eğitiminde Artan Önemi
cris.virtual.department | #PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE# | |
cris.virtual.orcid | #PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE# | |
cris.virtualsource.department | 682d6234-cd44-4e55-b821-a712556be61f | |
cris.virtualsource.orcid | 682d6234-cd44-4e55-b821-a712556be61f | |
dc.contributor.author | Haydar ATEŞ | |
dc.contributor.author | Ateş, Haydar | |
dc.date.accessioned | 2024-07-11T07:10:40Z | |
dc.date.available | 2024-07-11T07:10:40Z | |
dc.date.issued | 2022-05-31 | |
dc.description.abstract | <jats:p>Eğitim kurumları toplumsal yapı ve çevreyle olan yakın etkileşimleri nedeniyle açık sistemler kategorisinde yer alır. Her sistemde olduğu gibi eğitim sistemi bileşenlerinde “girdi”, “süreç”, “çıktı”, “geri besleme” ve yakın etkileşim içinde olduğu “çevre” alt sistemleri vardır. Eğitim alt sistemlerinden işlemlerin yoğun olarak görüldüğü “süreç” ele alındığında “yönetim”, “öğretim”, “kültürel” ve “politik” olmak üzere ana temeller üzerine yapılandırmış bir yapı karşımıza çıkmaktadır. Uluslararası kurumlar tarafından hazırlanan raporlarda, eğitim sisteminin eksenini oluşturan öğretmenlerin, öğrencinin akademik başarısında en önemli rolü oynadığı tespit edilmiştir. 2020 yılında yaşanan pandemi süreci, yüz yüze eğitimin kesintiye uğraması durumunda uzaktan eğitim teknikleriyle eğitimi devam ettirmede öğretmenlerin yaratıcılığının ve bilişim teknolojilerini etkin kullanmanın önemini ortaya koymuştur. Eğitim kurumları, bilişim çağında toplumsal yapının temel değişim ve dönüşüm unsuru olarak merkeze konuşlandırılırken; öğrenci “stratejik insan kaynağı”, öğretmen “stratejik öğretim liderleri” olarak tanımlanmıştır. Çalışmada, problem olarak “Eğitim Süreci”nin alt boyutlarından “öğretmen”in seçilmesi, yetiştirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yeni eğilimler, uygulamalar ve pandemi sürecinde alınan dersler dikkate alınarak, bilişim teknolojisinin artan önemi ile öğretmenlerin yetiştirilmesi ve yeterliklerinde bilişim teknolojilerinin yapabileceği katkı ve öneriler ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışma “Betimsel” olup, veriler ulusal ve uluslararası alanyazından “Alanyazın Taraması” yöntemiyle toplanmış, toplanan veriler “Tema esaslı” olarak gruplandırılmış, bu veri grupları analiz edilmek suretiyle bulgu ve yorumlara ulaşılmıştır.</jats:p> | |
dc.identifier.doi | 10.5824/ajite.2022.02.002.x | |
dc.identifier.uri | https://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/1959 | |
dc.publisher | AJIT - E Academic Journal of Information Technology | |
dc.relation.ispartof | AJIT-e: Academic Journal of Information Technology | |
dc.relation.issn | 1309-1581 | |
dc.title | Pandemi Sürecinde Bilişim Teknolojisinin Kullanımının Öğretmen Yetiştirmede ve Eğitiminde Artan Önemi | |
dc.type | journal-article | |
dspace.entity.type | Publication | |
oaire.citation.issue | 49 | |
oaire.citation.volume | 13 | |
relation.isAuthorOfPublication | 2fde2ad3-2530-4fb8-ac00-379b17fd5a3a | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 2fde2ad3-2530-4fb8-ac00-379b17fd5a3a |
Files
License bundle
1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
- Name:
- license.txt
- Size:
- 1.71 KB
- Format:
- Item-specific license agreed to upon submission
- Description: