Publication:
Tüketici Davranışında Genişletilmiş Benlik ve Etkileri

cris.virtual.department#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.orcid#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtualsource.department6bd34bb9-05a4-4ccd-9b25-22476ace32b6
cris.virtualsource.orcid6bd34bb9-05a4-4ccd-9b25-22476ace32b6
dc.contributor.affiliationTürk Hava Kurumu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Havacılık Yönetimi, Ankara, Türkiye
dc.contributor.authorBüyükyavuz, Celal Özgür
dc.date.accessioned2024-07-11T10:52:16Z
dc.date.available2024-07-11T10:52:16Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractBu çalışmada, kişinin kendisini algılayış biçimi olarak tanımlanan benlik kavramı ve pazarlama disiplini araştırmalarındaki yeri incelenmiştir. Benlik kavramının teorisini, gelişimini anlatan literatür, pazarlama ile ilişkisini kuran teorik makaleler ve tüketici davranışlarını anlamaya yönelik nicel araştırma makaleleri üzerinden derleme yapılmıştır. Tüketici davranışlarına etkisi olan kişinin kendisini nasıl gördüğü, kişiliğine ilişkin düşünce ve ifadelerinin neler olduğu gibi benlik kavramı bileşenlerini anlamada ve bu anlayışa göre pazarlama kararları geliştirmede, çalışmanın bulgularından faydalanılabilir. Benlik, gerçek benlik ve ideal benlik olmak üzere iki boyutta ele alınabilir. Gerçek benlik “kimim” sorusunun cevabı, ideal benlik “kim olmak istiyorum”un karşılığıdır. Kişilerin amacı gerçek benliklerini ideal benliklerine yaklaştırmaktır. Kişiler tüketici rolü üstlendiklerinde satın almak ve sahip olmak istedikleri aracılığıyla bu amaçlarına ulaşabilir. Tüketicilerin satın alma davranışlarının altında yatan gerçek motivasyonlar incelendiğinde, her zaman rasyonel hareket etmedikleri, fonksiyonel fayda dışında unsurların da önemli olduğu gözlenmiştir. Bir ürüne ve markaya sahip olmayı kendini ifade etme aracı olarak gören tüketiciler, “neye sahipseniz o olursunuz” şeklinde tanımlanabilecek genişletilmiş benlik kavramı ile anlaşılabilir.
dc.description.doi10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.22.11.1952
dc.description.endpage2765
dc.description.issue4
dc.description.startpage2754
dc.description.volume57
dc.identifier.eissn2587-0114
dc.identifier.issn2148-1237
dc.identifier.urihttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2206
dc.language.isotur
dc.relation.journalÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomi
dc.titleTüketici Davranışında Genişletilmiş Benlik ve Etkileri
dc.typeMakale
dc.typeDerleme
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication026cf06c-b41f-4f45-a7b5-3772c81a0a69
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery026cf06c-b41f-4f45-a7b5-3772c81a0a69

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
53.pdf
Size:
432.43 KB
Format:
Adobe Portable Document Format