Publication:
Kent Markalaşması Faaliyetleri Üzerine Bir Araştırma: Karşıyaka/İzmir Örneği

Thumbnail Image

Date

2019

Authors

Berkay ÖZKAYA Elif DENİZ

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın amacı, İzmir’in Karşıyaka ilçesinin sosyal, kültürel ve ekonomiközellikler ışığında markalaşma faaliyetlerinin nasıl şekillendiğini incelemek, kentmarkalaşması çabaları kapsamında ilçe hakkında değerlendirmeler ve önerilersunmaktır. Vaka analizinin uygulandığı çalışmada, yargısal örnekleme tekniği ile seçilenkatılımcılarla yüz yüze görüşmeler yapılarak toplanan veriler ve elde edilen sonuçlarincelenmiş ve yorumlanmıştır. Markalaşma çabaları ve stratejileri doğrultusunda,Karşıyaka’nın marka ile ilgili kavramlar ve bileşenleri açısından durumu, mevcutmarkalaşma stratejileri ve marka kent yaratma süreci ele alınmış ve incelenmiştir. Eldeedilen bulgulara göre, Karşıyaka marka kent olma yolunun neredeyse başındadır; ancakbir ana marka ile bağımlı marka mimarisi modeli kullanılarak ilçenin potansiyele sahipolduğu kültür, sanat ve spor alanlarında başarıyla markalaşabileceği görüşü hâkimdir.Sonuç olarak, markalaşma çalışmalarının, kendisini tamamen markalaşmaya adayacak,paydaşları bir araya getirecek, bütünsel ve kurumsal bir yapıda çalışacak ve KarşıyakaBelediyesi bünyesinde bir çatı girişim olarak kurulacak komisyonca yürütülmesinin enetkin ve verimli girişim olacağı ortaya çıkmaktadır.

Description

Keywords

[Sosyal > Sosyal > İş, Sosyal > Sosyal > İşletme, Sosyal > Sosyal > İktisat, Sosyal > Sosyal > İşletme Finans]

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By