Publication:
Türkçe Öğretmen Adaylarının Argüman Sunum Yapılarının İncelenmesi

cris.virtual.department#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.orcid#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtualsource.department0e2e8c6a-7232-40c0-9bd3-7e42efd27d18
cris.virtualsource.orcid0e2e8c6a-7232-40c0-9bd3-7e42efd27d18
dc.contributor.affiliationTürk Hava Kurumu Üniversitesi, Rektörlük, Ankara, Türkiye Hacettepe Üniversitesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Ankara, Türkiye
dc.contributor.authorÇağrı KAYGISIZ Nermin YAZICI
dc.date.accessioned2024-07-11T10:51:08Z
dc.date.available2024-07-11T10:51:08Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractDüşünsel karşıtlıkların, öne sürülen gerekçeler yoluyla giderilmesini hedefleyen tartışmacı (argümantatif) metinler, gerek günlük yaşamda gerek öğretim süreci boyunca sıklıkla karşılaşılan metin türleridir. Argümantasyon kurabilme becerisi içeren argümantatif metinler, düşünsel alternatifler arasında rasyonel seçimler yapabilmenin yanı sıra sosyal, politik ve bilimsel tartışmaların bol olduğu çağdaş topluma aktif katılımı da sağlamaktadır. Bireylerin metalinguistik yeterliliğini geliştirmeyi amaçlayan yazma öğretiminde, argümantatif metinler ve bu yolla argümantasyon yapısı öğretimi, farklı öğrenme alanlarıyla da ilişkili olduğu için temel bir yeterlilik olarak görülmektedir. Ancak türe özgü kavramsal tasarımların karmaşıklığı, iyi yapılandırılmış tartışmacı metinlerin üretilmesini zorlaştırmaktadır. Argüman üretme becerisinin gelişimi; hem ana dili öğretimi, hem argüman üretimi için gereken dil becerilerinin kazandırılması, hem de herhangi bir olgu / olayla ilgili sahip olunan zihinsel tasarımlara (görüş, fikir, düşünce) ilişkin dilsel kurulumların nasıl yapılacağının öğretilmesi bakımından önemlidir. Dolayısıyla ana dili öğretim sürecinin en önemli unsuru olan öğretmenlerin argümantasyon yapısı ve öğretimine ilişkin donanımları belirleyici öneme sahiptir. Bu çalışmada mesleğe hazırlanan Türkçe öğretmen adaylarının argüman üretme ve metinleştirme süreçlerine ilişkin bilgi edinmek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda elde edilen bulgular Türkçe öğretmeni adaylarının tartışmacı metin üretiminde zorlandıklarını göstermektedir.
dc.description.doi10.37669/milliegitim.1112570
dc.description.endpage1999
dc.description.issue239
dc.description.startpage1973
dc.description.volume52
dc.identifier.eissn2791-7657
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2144
dc.language.isotur
dc.relation.journalMilli Eğitim
dc.titleTürkçe Öğretmen Adaylarının Argüman Sunum Yapılarının İncelenmesi
dc.typeMakale
dc.typeAraştırma Makalesi
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
21.pdf
Size:
494.28 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections