Publication:
BORSADA İŞLEM GÖREN SOSYAL MEDYA AĞ FİRMALARININ SERMAYE YAPISI ANALİZİ

cris.virtual.department#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.orcid#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtualsource.departmentf609016d-583b-4177-995a-a4217b00b68e
cris.virtualsource.orcidf609016d-583b-4177-995a-a4217b00b68e
dc.contributor.affiliationHitit Üniversitesi, Çorum, Türkiye Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur, Türkiye Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Ankara, Türkiye
dc.contributor.authorEyyüp Ensari ŞAHİN Gizem VERGİLİ Ceyda AKTAN
dc.date.accessioned2024-07-11T10:50:36Z
dc.date.available2024-07-11T10:50:36Z
dc.date.issued2018
dc.description.abstractSon dönemlerde dikkat çeken sosyal medya firmalarının değeri, sunmuş olduğu hizmetlere karşılık herhangibir ücret almamalarına karşın milyarlarca dolara ulaşmış ve bu özelliği sayesinde de gelişmeye açık, gözde birsektör haline gelmiştir. Üzerine yapılan çalışmaların kısıtlı olması ise önemini bir kat daha arttırmıştır.Dolayısıyla, bu çalışmada yabancı borsalarda işlem gören popüler sosyal medya ağ firmalarının sermayeyapılarının belirleyicilerinin tespiti amaçlanmıştır. Bu amaçla 2012Q1-2017Q3 dönemleri arasında Facebook,Twitter, Google+, Linkedln gibi sosyal medya ağlarından elde edilen veri seti çoklu regresyon modeli ile testedilmiştir. Yapılan analiz sonucunda bağımlı değişken UOK (Uzun Vadeli Yabancı Kaynak/Özkaynak) ile ROA(Net Kâr/Toplam Aktif) arasında negatif yönlü, aktiflerin büyüklüğünü temsilen kullanılan LAKTİF (Loge AKTİF)ile ise pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Çalışmada yer alan diğer bağımsız değişkenler ile UOK arasındaistatistiksel bir ilişki bulunamamıştır.
dc.description.doi10.18092/ulikidince.431220
dc.description.endpage68
dc.description.issue17. UİK Özel Sayısı
dc.description.startpage57
dc.description.volume0
dc.identifier.eissn1307-9859
dc.identifier.issn1307-9832
dc.identifier.urihttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2113
dc.language.isotur
dc.relation.journalUluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi
dc.subject[Sosyal > Sosyal > İletişim, Sosyal > Sosyal > İşletme, Sosyal > Sosyal > İktisat, Sosyal > Sosyal > İşletme Finans]
dc.titleBORSADA İŞLEM GÖREN SOSYAL MEDYA AĞ FİRMALARININ SERMAYE YAPISI ANALİZİ
dc.typeMakale
dc.typeAraştırma Makalesi
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
174.pdf
Size:
411.26 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections