Publication:
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER DEĞERLERİNİN EĞİTİM SÜRELERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ VE BİR UYGULAMA

cris.virtual.department#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.orcid#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtualsource.department2d1ed06c-3ff2-46a1-9bbf-f7150206aec9
cris.virtualsource.orcid2d1ed06c-3ff2-46a1-9bbf-f7150206aec9
dc.contributor.affiliationTürk Hava Kurumu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir, Türkiye Özyeğin Üniversitesi, Sivil Havacılık Yüksekokulu, İstanbul, Türkiye Kara Kuvvetleri Lojistik Komutanlığı, Ankara, Türkiye
dc.contributor.authorEmin SERİN Semih SORAN Ali Osman KILIÇ
dc.date.accessioned2024-07-11T10:51:17Z
dc.date.available2024-07-11T10:51:17Z
dc.date.issued2014
dc.description.abstractBir kişinin kariyer yönelimi, onun güdülerini, yeteneklerini, değerlerini algılaması ile başlamaktadır. Bu farkındalık netleştiğinde kariyer çapaları/değerleri ingilizce karşılığıcareer anchors oluşmaktadır. Kariyer değerleri bir kişinin mesleki karar vermesine şekil veren kişisel ihtiyaçları, değerleri ve yetenekleridir. Çalışan bir kişinin zor bir seçim yapmak zorunda kalsa dahi vazgeçemeyeceği, kendini algılamanın merkezinde yatan bileşen olarak düşünülebilir. Yapılan birçok araştırma kariyer seçiminde, öğrenci algılamalarının önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur. Bu anlamda özellikle çalışma yaşamlarının başlarında olan üniversite öğrencilerinin kariyer değerlerini ortaya koymak çok önemlidir. Bu çalışmada; Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Gerede Meslek Yüksek Okulunda iki yıllık eğitim alan ve Gerede Uygulamalı Bilimler Yüksek Okulunda dört yıllık eğitim alan bireyler üzerine yapılan çalışma konu alınmıştır. Bu okulda yer alan 180 öğrenci üzerinde anket yöntemi ile toplanan veriler ışığında sahip olunan baskın kariyer değerleri ve ortaya çıkan baskın kariyer değerlerinin her iki grup arasında bir farklılaşma gösterip göstermediği araştırılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda; gözlem ve istatistiksel sonuçlar ışığında ankete katılan bireylerin baskın kariyer değerlerinin olduğu ve bu kariyer değerlerinin her iki grup arasında bir farklılaşma gösterdiği tespit edilmiştir.
dc.description.endpage220
dc.description.issue1
dc.description.startpage209
dc.description.volume15
dc.identifier.issn1303-1279
dc.identifier.urihttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2154
dc.language.isooth
dc.relation.journalCumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
dc.subject[Sosyal > Sosyal > İktisat]
dc.titleÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER DEĞERLERİNİN EĞİTİM SÜRELERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ VE BİR UYGULAMA
dc.typeMakale
dc.typeAraştırma Makalesi
dspace.entity.typePublication

Files

Collections