Publication:
Türkçe Öğretmen Adaylarının Argüman Sunum Yapılarının İncelenmesi

cris.virtual.department#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.department#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.orcid#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.orcid#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtualsource.department66f6906e-2513-4089-a52e-2e50ea29941a
cris.virtualsource.department90ca8a43-902c-44ba-8df5-26135bde4723
cris.virtualsource.orcid66f6906e-2513-4089-a52e-2e50ea29941a
cris.virtualsource.orcid90ca8a43-902c-44ba-8df5-26135bde4723
dc.contributor.authorÇağrı KAYGISIZ
dc.contributor.authorNermin YAZICI
dc.date.accessioned2024-07-09T14:42:27Z
dc.date.available2024-07-09T14:42:27Z
dc.date.issued2023-09-13
dc.description.abstract<jats:p xml:lang="tr">Düşünsel karşıtlıkların, öne sürülen gerekçeler yoluyla giderilmesini hedefleyen tartışmacı (argümantatif) metinler, gerek günlük yaşamda gerek öğretim süreci boyunca sıklıkla karşılaşılan metin türleridir. Argümantasyon kurabilme becerisi içeren argümantatif metinler, düşünsel alternatifler arasında rasyonel seçimler yapabilmenin yanı sıra sosyal, politik ve bilimsel tartışmaların bol olduğu çağdaş topluma aktif katılımı da sağlamaktadır. Bireylerin metalinguistik yeterliliğini geliştirmeyi amaçlayan yazma öğretiminde, argümantatif metinler ve bu yolla argümantasyon yapısı öğretimi, farklı öğrenme alanlarıyla da ilişkili olduğu için temel bir yeterlilik olarak görülmektedir. Ancak türe özgü kavramsal tasarımların karmaşıklığı, iyi yapılandırılmış tartışmacı metinlerin üretilmesini zorlaştırmaktadır. Argüman üretme becerisinin gelişimi; hem ana dili öğretimi, hem argüman üretimi için gereken dil becerilerinin kazandırılması, hem de herhangi bir olgu / olayla ilgili sahip olunan zihinsel tasarımlara (görüş, fikir, düşünce) ilişkin dilsel kurulumların nasıl yapılacağının öğretilmesi bakımından önemlidir. Dolayısıyla ana dili öğretim sürecinin en önemli unsuru olan öğretmenlerin argümantasyon yapısı ve öğretimine ilişkin donanımları belirleyici öneme sahiptir. Bu çalışmada mesleğe hazırlanan Türkçe öğretmen adaylarının argüman üretme ve metinleştirme süreçlerine ilişkin bilgi edinmek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda elde edilen bulgular Türkçe öğretmeni adaylarının tartışmacı metin üretiminde zorlandıklarını göstermektedir.</jats:p>
dc.identifier.doi10.37669/milliegitim.1112570
dc.identifier.urihttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/1783
dc.publisherMilli Egitim Bakanligi Milli Egitim Dergisi
dc.relation.ispartofMilli Eğitim Dergisi
dc.relation.issn1302-5600
dc.titleTürkçe Öğretmen Adaylarının Argüman Sunum Yapılarının İncelenmesi
dc.typejournal-article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.issue239
oaire.citation.volume52

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description:

Collections