Publication: Türkçe Öğretmen Adaylarının Argüman Sunum Yapılarının İncelenmesi
cris.virtual.department | #PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE# | |
cris.virtual.department | #PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE# | |
cris.virtual.orcid | #PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE# | |
cris.virtual.orcid | #PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE# | |
cris.virtualsource.department | 66f6906e-2513-4089-a52e-2e50ea29941a | |
cris.virtualsource.department | 90ca8a43-902c-44ba-8df5-26135bde4723 | |
cris.virtualsource.orcid | 66f6906e-2513-4089-a52e-2e50ea29941a | |
cris.virtualsource.orcid | 90ca8a43-902c-44ba-8df5-26135bde4723 | |
dc.contributor.author | Çağrı KAYGISIZ | |
dc.contributor.author | Nermin YAZICI | |
dc.date.accessioned | 2024-07-09T14:42:27Z | |
dc.date.available | 2024-07-09T14:42:27Z | |
dc.date.issued | 2023-09-13 | |
dc.description.abstract | <jats:p xml:lang="tr">Düşünsel karşıtlıkların, öne sürülen gerekçeler yoluyla giderilmesini hedefleyen tartışmacı (argümantatif) metinler, gerek günlük yaşamda gerek öğretim süreci boyunca sıklıkla karşılaşılan metin türleridir. Argümantasyon kurabilme becerisi içeren argümantatif metinler, düşünsel alternatifler arasında rasyonel seçimler yapabilmenin yanı sıra sosyal, politik ve bilimsel tartışmaların bol olduğu çağdaş topluma aktif katılımı da sağlamaktadır. Bireylerin metalinguistik yeterliliğini geliştirmeyi amaçlayan yazma öğretiminde, argümantatif metinler ve bu yolla argümantasyon yapısı öğretimi, farklı öğrenme alanlarıyla da ilişkili olduğu için temel bir yeterlilik olarak görülmektedir. Ancak türe özgü kavramsal tasarımların karmaşıklığı, iyi yapılandırılmış tartışmacı metinlerin üretilmesini zorlaştırmaktadır. Argüman üretme becerisinin gelişimi; hem ana dili öğretimi, hem argüman üretimi için gereken dil becerilerinin kazandırılması, hem de herhangi bir olgu / olayla ilgili sahip olunan zihinsel tasarımlara (görüş, fikir, düşünce) ilişkin dilsel kurulumların nasıl yapılacağının öğretilmesi bakımından önemlidir. Dolayısıyla ana dili öğretim sürecinin en önemli unsuru olan öğretmenlerin argümantasyon yapısı ve öğretimine ilişkin donanımları belirleyici öneme sahiptir. Bu çalışmada mesleğe hazırlanan Türkçe öğretmen adaylarının argüman üretme ve metinleştirme süreçlerine ilişkin bilgi edinmek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda elde edilen bulgular Türkçe öğretmeni adaylarının tartışmacı metin üretiminde zorlandıklarını göstermektedir.</jats:p> | |
dc.identifier.doi | 10.37669/milliegitim.1112570 | |
dc.identifier.uri | https://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/1783 | |
dc.publisher | Milli Egitim Bakanligi Milli Egitim Dergisi | |
dc.relation.ispartof | Milli Eğitim Dergisi | |
dc.relation.issn | 1302-5600 | |
dc.title | Türkçe Öğretmen Adaylarının Argüman Sunum Yapılarının İncelenmesi | |
dc.type | journal-article | |
dspace.entity.type | Publication | |
oaire.citation.issue | 239 | |
oaire.citation.volume | 52 |
Files
License bundle
1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
- Name:
- license.txt
- Size:
- 1.71 KB
- Format:
- Item-specific license agreed to upon submission
- Description: