Alper Bahadır DALMIŞ2024-07-112024-07-1120192147-7655https://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2074Günümüzde sınırsız sayı ve içerikteki iletişim olanaklarıyla “ağların ağı” olarak nitelenen internetüzerinden kurulan sosyal ağların kullanımı küresel düzeyde yaygınlaştıkça, bu tür iletişim ağlarınaekonomik ağlar da eklemlenmiştir. Böylece internet insanlık tarihinde şimdiye kadar görülmemiştarz ve içerikte yeni “sosyal ve ekonomik ilişkileri” gündeme getirmeye başlamış; gelenekselekonomilerde yüzyıllardır benzer şekilde tanımlanan yönetim, satış, talep, arz, fiyat, pazarlama vb.konularla ilişkili tüm klasik kuramlar yeni ortaya çıkan “sosyal ve ekonomik ağlar” içerisindeyeniden tanımlanmaya başlanmıştır. Temel amacı strateji oluşturma sürecinde sosyal ve ekonomikağlara odaklanmanın anlam ve önemini ortaya koymak olan bu araştırma kapsamında, 21.yüzyıldasosyo-ekonomik alanlarda yaşanan değişim ve dönüşümleri açıklayan paradigmalar çerçevesindesosyal ve ekonomik ağ odaklı strateji oluşturma süreçleri incelenmeye çalışılmıştır.turİşletmelerin Stratejik Yönetiminde Sosyal Ekonomik Ağların ÖnemiMakale2149-4622