Salih Zeki ŞAHİN2024-07-112024-07-112020https://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2040Havacılık sektöründe yaşanan yoğun rekabet, hava yolları firmalarını; ürün çeşitlendirmeve ürün farklılaştırma çalışmalarına odaklanmalarını zorunlu kılmaktadır. Rekabetin enyoğun yaşandığı alanladan biri de hava yolları ikram menüleridir. Bu çalışmada, Türk Patentve Marka Kurumunca tescilli ulusal gastronomik coğrafi işaretli ürünlerin, uçakiçi ikrammenülerinde kullanımının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, başta Türk HavaYolları (THY) olmak üzere diğer hava yolları firmaları ve ikram hizmetleri sağlayıcısıişletmeleri, Türkiye’nin tescilli gastronomik coğrafi işaretli ürünlerini kullanmaya teşviketmesi açısından önem taşımaktadır. Çalışma, nitel araştırmalar kapsamında olup, dokümanincelemesine dayalı olarak gerçekleştirilen betimsel analizlere dayanmaktadır. Araştırmaörneklemini, THY web sayfasında yer alan uçak içi ikram hizmetleri menüleri, AvrupaKomisyonu web sayfasındaki coğrafi işaretli ürünleri ile Türk Patent ve Marka Kurumu,coğrafi işaretli ürünler portalındaki tescilli coğrafi işaretli ürünler oluşturmuştur.Araştırmada, Türkiye’de tescilli 382 ulusal gastronomik coğrafi işaretli ürün bulunduğu,önemli bir kısmının hava yolları ikram menülerinde kullanım potansiyeli taşıdığı ancakTHY uçak içi ikram menülerinde söz konusu ürünlerin kullanımının olmadığı, son yıllardaTürkiye’nin uluslararası tescil başvuru çalışmalarının arttığı sonuçlarına ulaşılmıştır.turUlusal Gastronomik Coğrafi İşaretli Ürünlerin Uçak İçi İkrâm Menülerinde KullanımMakale2147-8775