TR Dizin

Permanent URI for this collectionhttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2551

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Publication
    An Approach to Customer Lifetime Value Modeling for Service Firms1
    (2017) Hüseyin Erbil ÖZYÖRÜK Bahtışen KAVAK; Öğr. Gör. Dr., Türk Hava Kurumu Üniversitesi İşletme Fakültesi, Prof. Dr., Hacettepe Üniversitesi İşletme Fakültesi,
    Bu çalışmada, müşteri yaşam boyu değerinin hesaplanmasına ilişkin bir yaklaşım geliştirilmeye çalışılmış ve bu bağlamda bireysel marka değiştirme matrisleri oluşturulmuştur. Model hizmet firmalarına yönelik olup havayolu sektörü çalışmanın uygulama alanı olarak seçilmiştir. Pazarlama karması kullanılarak bireysel marka değiştirme matrislerinin oluşturulabilmesi için, havayolu sektörünün pazarlama karmasını oluşturan bileşenler belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada ortaya konan fayda fonksiyonuna göre, pazarlama karmasının "dağıtım" öğesinin uçuş rotası ve internet üzerinden bilet satışı bileşenleri ile "tutundurma" öğesinin marka imajı bileşeninin müşteri faydasına olan katkılarının diğer bileşenlerden fazla olduğu görülmüştür