Person:
Ceylan, Ferudun

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Job Title

Öğr. Gör.

Last Name

Ceylan

First Name

Ferudun

Name

Ferudun CEYLAN

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Publication
    Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılan Sınıf İçi Etkinliklerine Yönelik Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri
    (2020) Mahir KALFA Ferudun CEYLAN; Ceylan, Ferudun; Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Ankara, Türkiye Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Yabancı Diller Bölümü, Ankara, Türkiye
    Çeşitli etkinliklerin sınıfta kullanımı, dil öğretimi sürecinde oldukça önemlidir. Etkinlikler sayesindeöğrencilerin aktif katılımları artarak farklı becerilere dair kazanımlarında önemli katkı sağlayabilir. Bubağlamdan hareketle, sınıf etkinlikleri, dil öğretimi sürecinde farklı dil becerilerinin geliştirilmesi amacıylahazırlanmakta ve derslerde uygulanmaktadır. Güncel konularla ilgili tartışma ortamı oluşturma, drama vebeyin fırtınası gibi birbirinden farklı etkinlikler derslerdeki öğrenme atmosferi üzerinde olumlu etkileroluşturarak yabancı dil öğretimi konusunda oldukça yararlı olmaktadır. Yabancı dil olarak Türkçeöğretiminde de çeşitli sınıf etkinlikleri öğretmenler tarafından hazırlanmakta ve kullanılmaktadır fakat sınıftane tür etkinliklerin oluşturulup kullanılacağı konusunda seçim yapılırken öğrencilerin tercihlerinin nederecede dikkate alındığına dair net bulgular mevcut değildir. Ayrıca, öğrencilerin ve öğretmenlerin sınıfiçinde kullanılan etkinliklere yönelik tercihleri arasında ne tür benzerliklerin ve farklılıkların olduğuna dairyeterli alan araştırması da mevcut değildir. Bu sebeple, bu araştırma yabancı dil olarak Türkçe öğretimindesınıf içi etkinliklerinin kullanımına yönelik öğrencilerin ve öğretmenlerin tercihlerini ortaya koymayıamaçlamıştır. Bu kapsamda, bu alanda eğitim gören öğrencilere ve görev yapan öğretmenlere sınıf içindeyapılan etkinliklere ilişkin tercihlerinin belirlenmesi için bir anket uygulanmıştır. Bu anket 6’lı Likert tipiölçekle hazırlanmış 54 sorudan oluşmakta ve bu sorulara ilaveten katılımcılara anketteki etkinliklere ilişkingörüşlerinin tespit edilmesi amacıyla açık uçlu sorular sorulmuştur. Anket aşamasından sonra, katılımcılarınyanıtlarının analizi SPSS programında t-testlerle yapılarak her bir sınıf etkinliğine dair tercihlerkarşılaştırılmış ve öğrenci-öğretmen tercihleri arasındaki benzerlikler ve farklılıklara ilişkin değerlendirmeleryapılmıştır. Bulgulara göre, çalışmada belirlenen 54 sınıf içi etkinliğinden 17’sinde anlamlı derecedeuyumsuzluk olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan, geri kalan etkinlikler incelendiğinde sınıf içindeöğrencilerin yapmayı istediği etkinlikler ile öğretmenlerin kullandığı etkinlikler arasında genel anlamda biruyum olduğu tespit edilmiştir