Publication:
Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi İçin Yeni Bir Takım Öğretimi Modeli: Hizmet-içi İngilizce Öğretmenleri Üzerine Bir Durum Çalışması

cris.virtual.department#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.orcid#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtualsource.department2a67fc57-373c-48ef-9383-0b1a38673c69
cris.virtualsource.orcid2a67fc57-373c-48ef-9383-0b1a38673c69
dc.contributor.affiliationTürk Hava Kurumu Üniversitesi, Yabancı Diller Bölümü, Ankara, Türkiye Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Bölümü, Ankara, Türkiye
dc.contributor.authorÖzlem CANARAN İsmail Hakkı MİRİCİ
dc.date.accessioned2024-07-11T10:49:53Z
dc.date.available2024-07-11T10:49:53Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractTürkiye’de ilgi ve uygulama eksikliği olmasına karşın, uluslararası alanyazında, öğretmenlerin mesleki gelişimlerinin işbirliğine dayalı çalışmalarla desteklenmesi üzerine vurgu yapılmaktadır. Bu çalışma, etkili ve sürekli mesleki gelişim (SMG) ilkeleri doğrultusunda hizmet içi mesleki gelişim programı olarak tasarlanmış yeni bir takım öğretimi modeli sunmaktadır. Yeni takım öğretimi modeli, beş evrede uygulanmakla birlikte; öğrenci merkezli öğretime odaklanan araştırma, işbirliği ve yansıtıcıdüşünme aşamalarını içermektedir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemleri benimsenmiş ve İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten üç öğretmenin modele ilişkin yansıtıcı düşünceleri araştırılmıştır. Çalışmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşmelerden ve arşiv kayıtlarından oluşturulmuştur. Çalışmanın bulgularına göre, öğretmenlerin yeni takım öğretimi modeli hakkındaki yansıtıcı düşünceleri; takım öğretiminin evreleri boyunca yaptıklarına ve model sayesinde öğrendiklerine, model hakkında düşündüklerine ve uygulamanın başından sonuna kadar hissettiklerine dayanmaktadır Ayrıca, çalışmanın sonlarına doğru, öğretmenlerin takım öğretimine daha olumlu yaklaştıkları ortaya çıkmıştır.
dc.description.doi10.15390/EB.2020.8430
dc.description.endpage271
dc.description.issue201
dc.description.startpage247
dc.description.volume45
dc.identifier.eissn1300-1337
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2064
dc.language.isotur
dc.relation.journalEğitim ve Bilim
dc.titleÖğretmenlerin Mesleki Gelişimi İçin Yeni Bir Takım Öğretimi Modeli: Hizmet-içi İngilizce Öğretmenleri Üzerine Bir Durum Çalışması
dc.typeMakale
dc.typeAraştırma Makalesi
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
135.pdf
Size:
1.26 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections