Publication:
Veli Yaklaşımlarının Öğretmen Performansına Etkisi

cris.virtual.department#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.orcid#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtualsource.departmente2451163-e7b9-4c18-ad65-979116e7e25a
cris.virtualsource.orcide2451163-e7b9-4c18-ad65-979116e7e25a
dc.contributor.affiliationSüleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Isparta, Türkiye Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir, Türkiye
dc.contributor.authorErkan KAVAS Abdullah HATİPOĞLU
dc.date.accessioned2024-07-11T10:51:07Z
dc.date.available2024-07-11T10:51:07Z
dc.date.issued2016
dc.description.abstractBu araştırma; ilkokul öğretmenlerinin performansları üzerinde veli yaklaşımlarının etkilerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda, kişisel bilgi formu, veli yaklaşımları ölçeği ve öğretmen performansı ölçeğinden oluşan anket formu; 2013-2014 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar ili merkez ilçeye bağlı köy ve kasabalarda bulunan, ilkokullarda görev yapan ve araştırmaya katılmayı gönüllü kabul eden 250 ilkokul öğretmenine uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Veli yaklaşımları ile öğretmen performansı arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde Pearson korelasyon analizinden, veli yaklaşımlarının öğretmen performansı üzerindeki etkilerinin belirlenmesinde ise regresyon analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda; velilerin olumlu ve bilgilendirici yaklaşımları ile öğretmen performansı arasında istatistiksel açıdan olumlu ilişkilerin olduğu, olumsuz ve tenkit edici veli yaklaşımı ile öğretmen performansı arasında ilişki olmadığı belirlenmiştir. Velilerin olumlu ve bilgilendirici yaklaşımlarının öğretmenlerin performansını olumlu etkileyerek artırdığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.endpage1034
dc.description.issue4
dc.description.startpage1012
dc.description.volume5
dc.identifier.eissn2147-1185
dc.identifier.urihttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2143
dc.language.isotur
dc.relation.journalİnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
dc.subject[Sosyal > Sosyal > Eğitim, Eğitim Araştırmaları]
dc.titleVeli Yaklaşımlarının Öğretmen Performansına Etkisi
dc.typeMakale
dc.typeAraştırma Makalesi
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
200.pdf
Size:
603.45 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections