Publication:
KÂR AMACI GÜTMEYEN KURULUŞLARDA MARKA İMAJININ İNCELENMESİ ve TÜRK KIZILAY’I BAĞIŞÇILARININ KÜMELENMESİ

cris.virtual.department#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.orcid#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtualsource.department5fa5d60b-cc58-4476-9361-20c315f1826f
cris.virtualsource.orcid5fa5d60b-cc58-4476-9361-20c315f1826f
dc.contributor.affiliationSivas Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, Sivas, Türkiye Kahramanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Karaman, Türkiye
dc.contributor.authorMustafa Bilgehan KUTLU Nezahat EKİCİ ÖZCAN
dc.date.accessioned2024-07-11T10:49:27Z
dc.date.available2024-07-11T10:49:27Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractAraştırmanın amacı Türkiye’deki kâr amacı gütmeyen kuruluşların marka imajlarını algı haritası vasıtasıyla ortaya koymaktır. Türk Kızılay’ı özelinde algı haritasındaki çağrışımların bağış yapma niyetine etkilerinin irdelenmesi ve CHAID tekniği ile bağış yapma niyetine sahip olan bireylerin pazar bölümü olarak tanımlanması da amaçlanmaktadır. Bu kapsamda altı kâr amacı gütmeyen kuruluş (Türk Kızılay, LÖSEV, Türk Hava Kurumu, İHH İnsani Yardım Vakfı, Türkiye Diyanet Vakfı ve TEMA) özelinde bir araştırma yürütülmüştür. Veriler çevrimiçi anket formuyla 772 katılımcıdan yargısal örnekleme yöntemiyle toplanmıştır. Sonuçlara göre katılımcıların zihninde en fazla olumlu çağrışım yaratabilen kuruluş LÖSEV ve ardından Tük Kızılay’ı; olumlu çağrışım yaratmakta en yetersiz kalan kuruluş ise Türk Diyanet Vakfıdır. Türk Kızılay’ı özelindeki CHAID analizi sonucuna göre bağış yapma niyetinde faydalı, verimli ve yardımsever çağrışımları etkilidir. Bu çağrışımlara göre Türk Kızılay’ı için dört farklı pazar bölümü tanımlanmıştır. Son olarak katılımcıların cinsiyet ve eğitim düzeyine göre çağrışımların farklılaşmadığı, yaş ve gelir durumuna göre farklılaştığı ortaya konulmuştur.
dc.description.doi10.36543/kauiibfd.2023.022
dc.description.endpage562
dc.description.issue28
dc.description.startpage542
dc.description.volume14
dc.identifier.eissn2149-9136
dc.identifier.issn1309-4289
dc.identifier.urihttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2022
dc.language.isotur
dc.relation.journalKAFKAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ
dc.titleKÂR AMACI GÜTMEYEN KURULUŞLARDA MARKA İMAJININ İNCELENMESİ ve TÜRK KIZILAY’I BAĞIŞÇILARININ KÜMELENMESİ
dc.typeMakale
dc.typeAraştırma Makalesi
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
10.pdf
Size:
683.34 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections