Publication:
BANKALARDAKİ KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNİN MARKA DEĞERİ ALGISINA ETKİSİ: BİR ALAN ARAŞTIRMASI

cris.virtual.department#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.orcid#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtualsource.departmentf0b81ec1-1f65-4612-88de-00044196fd96
cris.virtualsource.orcidf0b81ec1-1f65-4612-88de-00044196fd96
dc.contributor.affiliationTürk Hava Kurumu Üniversitesi, Ankara, Türkiye Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Bankacılık ve Finans Bölümü, Sivas, Türkiye Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Sivas, Türkiye
dc.contributor.authorNurettin PARILTI İlknur CAN Sait BARDAKÇI
dc.date.accessioned2024-07-11T10:50:38Z
dc.date.available2024-07-11T10:50:38Z
dc.date.issued2018
dc.description.abstractGünümüzde gelişen pazarlama stratejileriyle birlikte kurumların gerçekleştirdiğisosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka değeri algısı üzerindeki etkisi önemkazanmıştır. Çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) faaliyetlerinin markadeğeri algısı üzerinde yarattığı etkiler incelenmektedir. Bu çerçevedeCumhuriyet Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi Bankacılık bölümü öğrencilerininkurumsal sosyal sorumluluğa verdikleri önem ve üniversitelerinin anlaşmalıoldukları bankalarının sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka değeri algılarınaetkisi ölçülmek istenmektedir. Bu amaçla 353 üniversite öğrencisine yüz yüzeanket çalışması uygulanmış ve anketler kontrol edildikten sonra analize uygungörülenler değerlendirilmiştir. Anket verilerinin analizinde frekans dağılımları,güvenilirlik analizi, t-testi, ANOVA testi ve regresyon analizi yapılmıştır.Yapılan analizler neticesinde üniversite öğrencilerinin demografikdeğişkenlerden cinsiyet, hane geliri ve üniversite farkının hizmet aldıklarıbankaların KSS projelerini algılamalarında etkili olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Ayrıca öğrencilerin genel marka değeri algısı ile marka farkındalığı değerlericinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermezken marka sadakatleri ve algılanankalite değerleri anlamlı bir farklılık göstermektedir. Korelasyon ve regresyonanalizi sonuçlarına göre öğrencilerin algıladıkları KSS düzeyleri arttıkça markadeğeri algıları da olumlu yönde artmaktadır.
dc.description.endpage222
dc.description.issue3
dc.description.startpage193
dc.description.volume18
dc.identifier.eissn2147-3064
dc.identifier.issn1303-0035
dc.identifier.urihttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2115
dc.language.isotur
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
dc.subject[Sosyal > Sosyal > Arkeoloji, Sosyal > Sosyal > Tarih, Sosyal > Sosyal > İşletme, Sosyal > Sosyal > Kamu Yönetimi, Sosyal > Sosyal > Coğrafya, Sosyal > Sosyal > Felsefe, Sosyal > Sosyal > İktisat, Sosyal > Sosyal > Psikoloji, Sosyal > Sosyal > Uluslararası İlişkiler]
dc.titleBANKALARDAKİ KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNİN MARKA DEĞERİ ALGISINA ETKİSİ: BİR ALAN ARAŞTIRMASI
dc.typeMakale
dc.typeAraştırma Makalesi
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
176.pdf
Size:
660.34 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections