Publication:
İngilizce Öğretim Görevlileri için Bir Mesleki Gelişim Modeli Olarak Takım Öğretimi: Bir Karma Yöntem Çalışması

cris.virtual.department#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.orcid#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtualsource.department3563a0f7-7711-41ce-8576-5716e62b7263
cris.virtualsource.orcid3563a0f7-7711-41ce-8576-5716e62b7263
dc.contributor.affiliationTED Üniversitesi, Öğretme Öğrenme Merkezi, Ankara, Türkiye Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Bölümü, Ankara, Türkiye
dc.contributor.authorİlknur Bayram Özlem Canaran
dc.date.accessioned2024-07-11T10:49:44Z
dc.date.available2024-07-11T10:49:44Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractBu karma yöntem çalışması Türkiye’de bir vakıf üniversitesinde çalışan İngilizce öğretim görevlilerinin bir mesleki gelişimmodeli olarak takım öğretimi ile ilgili görüşlerini açığa çıkarmayı hedeflemektedir. Çalışma 2017-2018 akademik yılında 39öğretim görevlisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler anket ve odak grup görüşmesi yoluyla toplanmıştır. Çalışmanınsonuçları takım öğretiminin başarılı olabilmesi için öğretim görevlileri arasında güven ve saygıya dayalı bir ilişkininkurulmasının önemli olduğunu ve ders planlama sürecinin modelin en önemli kısmını oluşturduğunu ortaya çıkarmıştır. Takımöğretimi sayesinde öğretim görevlilerinin farklı bakış açıları geliştirdikleri, yeni öğretim yöntemleri deneme fırsatı bulduklarıve problem çözme becerilerini geliştirdikleri de araştırmanın bulguları arasındadır. Öğrencilerin takım öğretimi yapılanderslerde daha ilgili oldukları, öğretim görevlilerininse bu derslerin başarılı bir şekilde uygulandığını düşündükleri ortayaçıkmıştır. Öğretim görevlilerinin kişilik özellikleri ve öğretim stillerinde farklılıklar olması, takım öğretimi toplantıları için yeterlizaman bulunamaması modelin uygulanmasında karşılaşılan güçlükler arasında yer almaktadır.
dc.description.doi10.24106/kefdergi.3843
dc.description.endpage1850
dc.description.issue4
dc.description.startpage1839
dc.description.volume28
dc.identifier.eissn2147-9844
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2051
dc.language.isotur
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisi
dc.titleİngilizce Öğretim Görevlileri için Bir Mesleki Gelişim Modeli Olarak Takım Öğretimi: Bir Karma Yöntem Çalışması
dc.typeMakale
dc.typeAraştırma Makalesi
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
123.pdf
Size:
429 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections