Publication:
Türkiye’de Pazarlama Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Analitik İncelemesi (2013-2018)

cris.virtual.department#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.department#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.department#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.orcid#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.orcid#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.orcid#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtualsource.departmenta9ac94d8-d2b4-45bf-b6be-8521eedd9682
cris.virtualsource.department479e7858-840b-4a86-9a41-a3ce1b611757
cris.virtualsource.departmentdddb6874-05fd-40f0-b40e-2b30afa224c9
cris.virtualsource.orcida9ac94d8-d2b4-45bf-b6be-8521eedd9682
cris.virtualsource.orcid479e7858-840b-4a86-9a41-a3ce1b611757
cris.virtualsource.orciddddb6874-05fd-40f0-b40e-2b30afa224c9
dc.contributor.authorElif Tuğba ŞAHİN
dc.contributor.authorKaraaslanoğlu, Funda
dc.contributor.authorAkinet, Mert
dc.contributor.authorŞahin, Elif Tuğba
dc.date.accessioned2024-07-10T14:23:33Z
dc.date.available2024-07-10T14:23:33Z
dc.date.issued2019-09-30
dc.description.abstract<jats:p xml:lang="tr">Bu çalışmada, 2013-2018 yılları arasında Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi’nde kayıtlı ve pazarlama alanında hazırlanmış olan lisansüstü tezler içerik analizi yöntemi ile çok boyutlu olarak incelenecektir. Çalışma kapsamına 236 doktora, 914 yüksek lisans tezi olmak üzere toplamda 1150 adet lisansüstü tez dâhil edilecektir. Bu çalışma neticesinde, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi’nde yer alan ve pazarlama alanında hazırlanmış olan lisansüstü tezler; konu dağılımı, analiz türü, çalışma yöntemi, üniversite, şehir ve bölge dağılımı, tez yayım dili ve kaynakça ağırlığı gibi çeşitli boyutlarda incelenerek mevcut durumun ortaya konulması, var olan boşluk ve eksikliklerin belirlenmesi ve gelecekteki çalışmalara yol gösterici olması hedeflenmektedir. Çalışma neticesinde; yüksek lisans tez çalışmalarının doktora tez çalışmalarına oranla daha fazla olduğu; devlet üniversitelerinde daha fazla tez çalışması yapıldığı; tezlerin en çok İstanbul’da, Marmara Bölgesi’nde, en az ise Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde hazırlandığı; lisansüstü tezlerin daha fazla nicel yöntemlerle çalışıldığı ve en çok tüketici davranışı, bütünleşik pazarlama iletişimi ve yeşil pazarlama konularının çalışıldığı belirlenmiştir.</jats:p>
dc.identifier.doi10.29106/fesa.581915
dc.identifier.urihttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/1915
dc.publisherFinans Ekonomi ve Sosyal Arastirmalar Dergisi
dc.relation.ispartofFinans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
dc.relation.issn2602-2486
dc.titleTürkiye’de Pazarlama Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Analitik İncelemesi (2013-2018)
dc.typejournal-article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.issue3
oaire.citation.volume4
relation.isAuthorOfPublication001ea4ba-ff3e-4a95-811f-c13c919ffa52
relation.isAuthorOfPublicationa695ab61-a303-41d0-bd1e-cb38717cdbcb
relation.isAuthorOfPublicationf97b2108-1ef0-4a0b-8b46-7aa82b77347e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery001ea4ba-ff3e-4a95-811f-c13c919ffa52

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description:

Collections