Publication:
Kent Markalaşması Faaliyetleri Üzerine Bir Araştırma: Karşıyaka/İzmir Örneği

cris.virtual.department#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtual.orcid#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#
cris.virtualsource.departmenta139aaf3-ae47-4c5c-ba61-6a290dff6642
cris.virtualsource.orcida139aaf3-ae47-4c5c-ba61-6a290dff6642
dc.contributor.affiliationTürk Hava Kurumu Üniversitesi İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi
dc.contributor.authorBerkay ÖZKAYA Elif DENİZ
dc.contributor.authorÖzkaya, Berkay
dc.date.accessioned2024-07-11T10:50:18Z
dc.date.available2024-07-11T10:50:18Z
dc.date.issued2019
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İzmir’in Karşıyaka ilçesinin sosyal, kültürel ve ekonomiközellikler ışığında markalaşma faaliyetlerinin nasıl şekillendiğini incelemek, kentmarkalaşması çabaları kapsamında ilçe hakkında değerlendirmeler ve önerilersunmaktır. Vaka analizinin uygulandığı çalışmada, yargısal örnekleme tekniği ile seçilenkatılımcılarla yüz yüze görüşmeler yapılarak toplanan veriler ve elde edilen sonuçlarincelenmiş ve yorumlanmıştır. Markalaşma çabaları ve stratejileri doğrultusunda,Karşıyaka’nın marka ile ilgili kavramlar ve bileşenleri açısından durumu, mevcutmarkalaşma stratejileri ve marka kent yaratma süreci ele alınmış ve incelenmiştir. Eldeedilen bulgulara göre, Karşıyaka marka kent olma yolunun neredeyse başındadır; ancakbir ana marka ile bağımlı marka mimarisi modeli kullanılarak ilçenin potansiyele sahipolduğu kültür, sanat ve spor alanlarında başarıyla markalaşabileceği görüşü hâkimdir.Sonuç olarak, markalaşma çalışmalarının, kendisini tamamen markalaşmaya adayacak,paydaşları bir araya getirecek, bütünsel ve kurumsal bir yapıda çalışacak ve KarşıyakaBelediyesi bünyesinde bir çatı girişim olarak kurulacak komisyonca yürütülmesinin enetkin ve verimli girişim olacağı ortaya çıkmaktadır.
dc.description.doi10.20409/berj.2019.185
dc.description.endpage574
dc.description.issue2
dc.description.startpage557
dc.description.volume10
dc.identifier.eissn2619-9491
dc.identifier.urihttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2094
dc.language.isotur
dc.relation.journalBusiness and Economics Research Journal
dc.subject[Sosyal > Sosyal > İş, Sosyal > Sosyal > İşletme, Sosyal > Sosyal > İktisat, Sosyal > Sosyal > İşletme Finans]
dc.titleKent Markalaşması Faaliyetleri Üzerine Bir Araştırma: Karşıyaka/İzmir Örneği
dc.typeMakale
dc.typeAraştırma Makalesi
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication70c853fc-f20c-4485-8cb5-b34b8ac5f285
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery70c853fc-f20c-4485-8cb5-b34b8ac5f285

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
160.pdf
Size:
1.01 MB
Format:
Adobe Portable Document Format