TR Dizin
Permanent URI for this collectionhttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2551
Browse
2 results
Search Results
Publication ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN İŞTEN AYRILMA NİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ: HAVACILIK SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA(2019) Alper Bahadır DALMIŞ; Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Ankara, TürkiyeKüreselleşen dünyada uluslararası ticaretin artması, bilişim,iletişim ve ulaşım teknolojilerinde yaşanan baş döndürücü gelişmelerhızlı, güvenli ve konforlu ulaşımın en avantajlı yolu olan havacılık ulaşımsektöründe müşteri sayılarında artışlar yaşanmasına neden olmuştur.Müşteri sayılarındaki artışlar ise bu sektördeki havacılık işletmeleriarasında rekabetin şiddetlenmesine ve bu sektördeki işletmelerin baştainsan kaynakları olmak üzere tüm örgütsel kaynaklarını stratejik açıdanyönetme arayışlarına yönelmesine zemin hazırlamıştır. Böylece sektördeçalışanların örgütsel bağlılık gibi pozitif davranışlar geliştirmesine katkısunacak; işten ayrılma niyeti gibi örgütsel verimliliği azaltan negatifçalışan davranışlarını terk etmesini sağlayacak akademik araştırmalarınsayısı artmıştır. Temel amacı sivil havacılık yer hizmetleri işletmelerindeçalışanların üç boyutta oluşan örgütsel bağlılık davranışlarının iştenayrılma niyeti üzerindeki etkisini tespit etmek olan bu araştırma nicelaraştırma yöntemleri kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın hipotezlerigeliştirildikten sonra, örneklem kütlesini Ankara Esenboğa havaalanıçalışanlarından 242 kişinin oluşturduğu örneklemin katılımıyla bir anketuygulaması gerçekleştirilmiştir. Anket formları aracılığıyla toplananveriler SPSS ve AMOS programlarında güvenilirlik, geçerlilik vedoğrulayıcı analizler yardımıyla sınandıktan sonra araştırma hipotezi testedilmiştir. Araştırma hipotezinin testinde sırasıyla korelasyon ile YEManalizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda çalışanların örgütselbağlılıklarının işten ayrılma niyeti üzerinde negatif yönde etkisininolduğu anlaşılmıştır.Publication İşletmelerin Stratejik Yönetiminde Sosyal Ekonomik Ağların Önemi(2019) Alper Bahadır DALMIŞ; Türk Hava Kurumu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Ankara, TürkiyeGünümüzde sınırsız sayı ve içerikteki iletişim olanaklarıyla “ağların ağı” olarak nitelenen internetüzerinden kurulan sosyal ağların kullanımı küresel düzeyde yaygınlaştıkça, bu tür iletişim ağlarınaekonomik ağlar da eklemlenmiştir. Böylece internet insanlık tarihinde şimdiye kadar görülmemiştarz ve içerikte yeni “sosyal ve ekonomik ilişkileri” gündeme getirmeye başlamış; gelenekselekonomilerde yüzyıllardır benzer şekilde tanımlanan yönetim, satış, talep, arz, fiyat, pazarlama vb.konularla ilişkili tüm klasik kuramlar yeni ortaya çıkan “sosyal ve ekonomik ağlar” içerisindeyeniden tanımlanmaya başlanmıştır. Temel amacı strateji oluşturma sürecinde sosyal ve ekonomikağlara odaklanmanın anlam ve önemini ortaya koymak olan bu araştırma kapsamında, 21.yüzyıldasosyo-ekonomik alanlarda yaşanan değişim ve dönüşümleri açıklayan paradigmalar çerçevesindesosyal ve ekonomik ağ odaklı strateji oluşturma süreçleri incelenmeye çalışılmıştır.