TR Dizin

Permanent URI for this collectionhttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2551

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Publication
    ÖRGÜTSEL GÜVENİN TÜKENMİŞLİK ALGISINA ETKİSİ: KAMUDA BİR ARAŞTIRMA *
    (2021) Alper Bahadır DALMIŞ; Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Ankara Havacılık Meslek Yüksek Okulu, Ankara, Türkiye
    Günümüzde özellikle küreselleşme ile beraber özel sektörde yüksek derecede bir rekabet bulunmaktadır. Kamu kuruluşları bu rekabetten muaf gibi görünseler de günümüzde vatandaşlar kamu kuruluşlarından yüksek kalitede hizmet beklemektedirler. Kamu kuruluşlarının vatandaşların talebini karşılamaları için insan kaynaklarını etkin bir şekilde kullanmaları gerekmektedir. Örgütsel güven kavramı çalışanların yöneticilerine, işyerlerine ve çalışma arkadaşlarına karşı sahip olduğu güven bağını tanımlamaktadır. Tükenmişlik kavramı ise duygusal tükenme, duyarsızlık ve başarısızlık hissi olmak üzere üç farklı olumsuz durumu işaret eden bir psikolojik durumdur. Alan yazınında olumlu çıktıları tespit edilmiş olan örgütsel güven ile olumsuz çıktıları tespit edilmiş olan tükenmişlik algısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu araştırmanın amacı örgütsel güvenin tükenmişlik algısı üzerine olan etkisini saptamaktır. Araştırmanın amacı doğrultusunda Ankara Sosyal Güvenlik Kurumu evren olarak belirlenmiştir. Bu evrende bulunan 350 kişiye anket formu ulaştırılmış ve 306 çalışandan elde edilen sağlıklı veriler ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Anket formu örgütsel güven ölçeği, tükenmişlik algısı ölçeği ve demografik bilgileri belirlemeye yönelik sorulardan oluşmaktadır. Araştırmanın en önemli sınırlılığı Ankara SGK çalışanlarını kapsayan küçük bir evren bazında gerçekleştirilmiş olmasıdır. SPSS analiz programı aracılığıyla yapılan regresyon analizi sonucunda örgütsel güvenin tükenmişlik algısını negatif ve anlamlı bir şekilde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
  • Thumbnail Image
    Publication
    ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN İŞTEN AYRILMA NİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ: HAVACILIK SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA
    (2019) Alper Bahadır DALMIŞ; Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Ankara, Türkiye
    Küreselleşen dünyada uluslararası ticaretin artması, bilişim,iletişim ve ulaşım teknolojilerinde yaşanan baş döndürücü gelişmelerhızlı, güvenli ve konforlu ulaşımın en avantajlı yolu olan havacılık ulaşımsektöründe müşteri sayılarında artışlar yaşanmasına neden olmuştur.Müşteri sayılarındaki artışlar ise bu sektördeki havacılık işletmeleriarasında rekabetin şiddetlenmesine ve bu sektördeki işletmelerin baştainsan kaynakları olmak üzere tüm örgütsel kaynaklarını stratejik açıdanyönetme arayışlarına yönelmesine zemin hazırlamıştır. Böylece sektördeçalışanların örgütsel bağlılık gibi pozitif davranışlar geliştirmesine katkısunacak; işten ayrılma niyeti gibi örgütsel verimliliği azaltan negatifçalışan davranışlarını terk etmesini sağlayacak akademik araştırmalarınsayısı artmıştır. Temel amacı sivil havacılık yer hizmetleri işletmelerindeçalışanların üç boyutta oluşan örgütsel bağlılık davranışlarının iştenayrılma niyeti üzerindeki etkisini tespit etmek olan bu araştırma nicelaraştırma yöntemleri kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın hipotezlerigeliştirildikten sonra, örneklem kütlesini Ankara Esenboğa havaalanıçalışanlarından 242 kişinin oluşturduğu örneklemin katılımıyla bir anketuygulaması gerçekleştirilmiştir. Anket formları aracılığıyla toplananveriler SPSS ve AMOS programlarında güvenilirlik, geçerlilik vedoğrulayıcı analizler yardımıyla sınandıktan sonra araştırma hipotezi testedilmiştir. Araştırma hipotezinin testinde sırasıyla korelasyon ile YEManalizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda çalışanların örgütselbağlılıklarının işten ayrılma niyeti üzerinde negatif yönde etkisininolduğu anlaşılmıştır.
  • Thumbnail Image
    Publication
    İşletmelerin Stratejik Yönetiminde Sosyal Ekonomik Ağların Önemi
    (2019) Alper Bahadır DALMIŞ; Türk Hava Kurumu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Ankara, Türkiye
    Günümüzde sınırsız sayı ve içerikteki iletişim olanaklarıyla “ağların ağı” olarak nitelenen internetüzerinden kurulan sosyal ağların kullanımı küresel düzeyde yaygınlaştıkça, bu tür iletişim ağlarınaekonomik ağlar da eklemlenmiştir. Böylece internet insanlık tarihinde şimdiye kadar görülmemiştarz ve içerikte yeni “sosyal ve ekonomik ilişkileri” gündeme getirmeye başlamış; gelenekselekonomilerde yüzyıllardır benzer şekilde tanımlanan yönetim, satış, talep, arz, fiyat, pazarlama vb.konularla ilişkili tüm klasik kuramlar yeni ortaya çıkan “sosyal ve ekonomik ağlar” içerisindeyeniden tanımlanmaya başlanmıştır. Temel amacı strateji oluşturma sürecinde sosyal ve ekonomikağlara odaklanmanın anlam ve önemini ortaya koymak olan bu araştırma kapsamında, 21.yüzyıldasosyo-ekonomik alanlarda yaşanan değişim ve dönüşümleri açıklayan paradigmalar çerçevesindesosyal ve ekonomik ağ odaklı strateji oluşturma süreçleri incelenmeye çalışılmıştır.