TR Dizin
Permanent URI for this collectionhttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2551
Browse
2 results
Search Results
Publication Subjective Vitality as Mediator and Moderator of the Relationship between Life Satisfaction and Subjective Happiness(2014) Seydi Ahmet SATICI Ahmet AKIN Begüm SATICI Recep UYSAL; Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye Sakarya Üniversitesi, Sakarya,Türkiye Türk Hava Kurumu, Eskişehir, Türkiye Özel Ufuklar Koleji, İstanbul, TürkiyeIn this study, the mediator and moderator effects of subjective vitality on the relationship between life satisfaction and subjective happiness were investigated. The participants were 378 university students who completed a questionnaire package that included the Subjective Vitality Scale, the Satisfaction with Life Scale, and the Subjective Happiness Scale. The results of hierarchical regression analysis demonstrated that subjective vitality partially mediated the relationship between life satisfaction and subjective happiness. Hierarchical regression analysis indicated that subjective vitality did not moderate the relationship between life satisfaction and subjective happinessPublication Veli Yaklaşımlarının Öğretmen Performansına Etkisi(2016) Erkan KAVAS Abdullah HATİPOĞLU; Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Isparta, Türkiye Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir, TürkiyeBu araştırma; ilkokul öğretmenlerinin performansları üzerinde veli yaklaşımlarının etkilerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda, kişisel bilgi formu, veli yaklaşımları ölçeği ve öğretmen performansı ölçeğinden oluşan anket formu; 2013-2014 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar ili merkez ilçeye bağlı köy ve kasabalarda bulunan, ilkokullarda görev yapan ve araştırmaya katılmayı gönüllü kabul eden 250 ilkokul öğretmenine uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Veli yaklaşımları ile öğretmen performansı arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde Pearson korelasyon analizinden, veli yaklaşımlarının öğretmen performansı üzerindeki etkilerinin belirlenmesinde ise regresyon analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda; velilerin olumlu ve bilgilendirici yaklaşımları ile öğretmen performansı arasında istatistiksel açıdan olumlu ilişkilerin olduğu, olumsuz ve tenkit edici veli yaklaşımı ile öğretmen performansı arasında ilişki olmadığı belirlenmiştir. Velilerin olumlu ve bilgilendirici yaklaşımlarının öğretmenlerin performansını olumlu etkileyerek artırdığı sonucuna ulaşılmıştır.