TR Dizin

Permanent URI for this collectionhttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2551

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Publication
    Subjective Vitality as Mediator and Moderator of the Relationship between Life Satisfaction and Subjective Happiness
    (2014) Seydi Ahmet SATICI Ahmet AKIN Begüm SATICI Recep UYSAL; Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye Sakarya Üniversitesi, Sakarya,Türkiye Türk Hava Kurumu, Eskişehir, Türkiye Özel Ufuklar Koleji, İstanbul, Türkiye
    In this study, the mediator and moderator effects of subjective vitality on the relationship between life satisfaction and subjective happiness were investigated. The participants were 378 university students who completed a questionnaire package that included the Subjective Vitality Scale, the Satisfaction with Life Scale, and the Subjective Happiness Scale. The results of hierarchical regression analysis demonstrated that subjective vitality partially mediated the relationship between life satisfaction and subjective happiness. Hierarchical regression analysis indicated that subjective vitality did not moderate the relationship between life satisfaction and subjective happiness
  • Thumbnail Image
    Publication
    Veli Yaklaşımlarının Öğretmen Performansına Etkisi
    (2016) Erkan KAVAS Abdullah HATİPOĞLU; Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Isparta, Türkiye Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir, Türkiye
    Bu araştırma; ilkokul öğretmenlerinin performansları üzerinde veli yaklaşımlarının etkilerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda, kişisel bilgi formu, veli yaklaşımları ölçeği ve öğretmen performansı ölçeğinden oluşan anket formu; 2013-2014 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar ili merkez ilçeye bağlı köy ve kasabalarda bulunan, ilkokullarda görev yapan ve araştırmaya katılmayı gönüllü kabul eden 250 ilkokul öğretmenine uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Veli yaklaşımları ile öğretmen performansı arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde Pearson korelasyon analizinden, veli yaklaşımlarının öğretmen performansı üzerindeki etkilerinin belirlenmesinde ise regresyon analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda; velilerin olumlu ve bilgilendirici yaklaşımları ile öğretmen performansı arasında istatistiksel açıdan olumlu ilişkilerin olduğu, olumsuz ve tenkit edici veli yaklaşımı ile öğretmen performansı arasında ilişki olmadığı belirlenmiştir. Velilerin olumlu ve bilgilendirici yaklaşımlarının öğretmenlerin performansını olumlu etkileyerek artırdığı sonucuna ulaşılmıştır.
  • Thumbnail Image
    Publication
    Eğitim ve Güvenlik Örgütlerindeki Örgüt Yapısının Liderin Gücüne Etkisi: Karşılaştırmalı Bir Çalışma
    (2019) Cem Harun MEYDAN Kemal KÖKSAL; Türk Hava Kurumu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Havacılık Yönetimi Bölümü, Ankara, Türkiye Akdeniz Üniversitesi, Serik İşletme Fakültesi, Antalya, Türkiye
    Örgütün yapısı, bireylerin örgüte ilişkin algılarını etkilemektedir.Mekanik ve organik örgüt yapıları farklı örgüt kültürüne nedenolmakta ve bu farklı kültürler, bireylerin, liderin gücüne yönelikalgıları da dâhil olmak üzere birçok konudaki algılarınıetkilemektedir. Bu çalışma mekanik ve organik yapıya sahipörgütlerdeki liderin gücüne yönelik algılama farklılıklarını tespitetmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda, liderin gücüne yönelikbireysel algılama farklılıklarını ortaya koymak için eğitim vegüvenlikten sorumlu örgütler seçilmiştir. Veriler, okul vegüvenlikten sorumlu kurumların örgütsel özelliklerindekifarklılıklardan dolayı bu kurumlardan toplanmıştır. Analizsonuçları araştırma hipotezlerini kısmi olarak desteklemektedir.Araştırma sonucunda farklı örgüt yapılarının liderin gücüneyönelik algılamalarda farklılıklara neden olduğuna ulaşılmıştır.