TR Dizin

Permanent URI for this collectionhttps://acikarsiv.thk.edu.tr/handle/123456789/2551

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 21
  • Thumbnail Image
    Publication
    LİDERLİK TARZLARININ ÇALIŞANLARIN SES VERME DAVRANIŞINA ETKİSİ: KAMUDA BİR ARAŞTIRMA
    (2018) Harun BULUT Cem Harun MEYDAN; Jandarma Genel Komutanlığı, Güvenlik Bilimleri, Ankara, Türkiye Türk Hava Kurumu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Ankara, Türkiye
    Bu çalışmanın amacı, kamu kurumlarında gösterilen liderlik tarzlarının çalışan ses verme davranışına etkisini araştırmaktır. Lider davranışının çalışanlar üzerindeki etkisinden yola çıkılarak, liderlik tarzlarının, çalışan sesliliği üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Liderlik tarzları; değişim odaklı, ilişki odaklı ve görev odaklı liderlik tarzları olarak, çalışan sesliliği de kurumun gelişimi konusunda duygu, düşünce ve fikirlerin sözlü olarak dile getirilmesi olarak ifade edilmektedir. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Bir kamu kurumunun Ankara bölgesindeki birimlerinde görevli 341 kamu çalışanından veri toplanmıştır. Analiz sonucunda, çalışan sesliliği ile görev odaklı liderlik tarzı arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuş; değişim odaklı ve ilişki odaklı liderlik tarzları ile anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Elde edilen bulgular sonuç bölümünde tartışılmıştır
  • Thumbnail Image
    Publication
    Liderin Güç Kaynakları ve İş Performansı Arasındaki İlişkide Pelz Etkisinin Düzenleyici Rolü
    (2018) Cem Harun MEYDAN Deniz DİRİK İnan ERYILMAZ; Türk Hava Kurumu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Havacılık Yönetimi Bölümü Manisa Celal Bayar Üniversitesi, İİBF İşletme Bölümü Türk Silahlı Kuvvetleri
    Bu çalışmada, liderin algılanan farklı güç kaynaklarının çalışanların görev ve bağlamsalperformansları üzerindeki etkisi ve bu süreçte Pelz etkisinin biçimleyici rolü araştırılmıştır. Pelzetkisi, liderin etkililiğinin ve çalışanları örgütsel amaç başarımlarına yöneltme gücünün liderinkendi üstlerini etkileme, kendini üstlerine dinletebilme ve onlardan stratejik bilgileri edinebilmegücünden bağımsız olarak ele alınamayacağını iddia eden bir önermedir. Bu bağlamda, liderinkullandığı farklı güç kaynakları (meşru, ödüllendirme, zorlayıcı, uzmanlık-bilgi, karizmatik) ile işperformansını oluşturan görev ve bağlamsal performans arasındaki farklılaşan ilişkiler Pelz etkisibağlamında kamu sektöründe çalışan 195 kişiden toplanan veriler ışığında sınanmış ve Pelzetkisinin, algılanan ödüllendirme gücü, uzmanlık-bilgi gücü ve karizmatik güç ile görev performansıarasındaki ilişkilerde biçimleyici rol oynadığı tespit edilmiştir.
  • Thumbnail Image
    Publication
    KÜRESEL REKABETİN KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZİ: KUZEY ATLANTİK ANTLAŞMASI ÖRGÜTÜ (NATO) VE ŞANGAY İŞBİRLİĞİ ÖRGÜTÜ (ŞİÖ)
    (2018) Sertif DEMİR Ayça EMİNOĞLU; Türk Hava Kurumu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Lojistik Yönetim Bölümü, Ankara, Türkiye Karadeniz Teknik Üniversitesi, Uluslararası İlişkiler Bölümü, Trabzon, Türkiye
    Bu makalenin amacı, Türkiye’de gündemde olan Avrasyacılık tartışmaları bağlamında iki örgütün karşılaştırmalı analizini yapmak ve böylece NATO ve ŞİÖ’nün benzerliklerini ve farklılıklarını ortaya koymaktır. Bu amaçla örgütlerin, kuruluş amaçları ve sınıflandırılmaları, kuruluş süreçleri, ittifak yükümlükleri, tehdit algılamaları, üyelerin nitelikleri, karar alma sistemleri, sorumluluk sahaları ve etkinlikleri karşılaştırma yöntemi ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda, bazı benzerliklere rağmen, NATO ile ŞİÖ arasında nitelik, nitelik, amaç ve kapsam açısından önemli farklar olduğu tespit edilmiştir. Türkiye NATO yükümlülüklerine zarar vermeden ŞİÖ ile yakın işbirliği yapması olası görünmektedir.
  • Thumbnail Image
    Publication
    MEVDUAT YATIRIMCISININ TÜREV ÜRÜNLERİN KULLANIMI YOLUYLA GETİRİ MAKSİMİZASYONU
    (2018) Adnan GÜZEL; Güzel, Adnan; Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü, Ankara, Türkiye
    Bankaların büyümeleri için sermaye ve yedeklerinden oluşan özkaynakları yeterli olmayıp, bunun yanı sırayabancı kaynağa da ihtiyaçları bulunmaktadır. Yabancı kaynaklar çok çeşitli olmakla birlikte, bankalar içinen önemli yabancı kaynak mevduattır.Bankalar gerek mevduat tabanlarını genişletmek, gerek fonlama sıkıntısı çekmemek, gerek dış finansmankaynaklarının maliyetlerinin azaltmak ve gerekse de içeride büyük mevduat sahibi müşterilerini tutabilmekamacıyla gerektiğinde yüksek faiz vermeyi göze almaktadırlar. Ancak, bazen doğrudan mevduata yüksekfaiz vermek bankaları zorlayabilmektedir. Bu nedenle de çeşitli türev ürünler kullanılmak suretiyleyapılandırılmış mevduat yoluyla bu amaca ulaşılmak istenilmektedir.Diğer yandan Finansal piyasaların arkasındaki en önemli itici güç ve mevduat yatırımcılarının tercihlerinietkileyen en önemli faktör yatırımcıların varlıklarından kazanç elde etme istekleri ve bu kazancınbüyüklüğüdür.Bankacılığın çok çeşitleri olan türev işlemlerinden bu amaçla en fazla kullanılanı opsiyon ve swap işlemleriolmaktadır. Bu tür ürünler daha çok ticari ve kurumsal yatırımcılar tarafından kullanılmakla birlikte,tasarruf sahibi gerçek kişiler tarafından da gittikçe artan oranda tercih edilmeye başlandığı görülmektedir.Türev ürün kullanımındaki esas amaç, TL olan mevduatın bir kısmını vadeli de tutup bir kısmını dövizdetutarak veya tamamını aynı para biriminden tutmakla birlikte opsiyon yoluyla hem faiz hem de kurdangelir elde edilmesidir.Bu çalışmada; anaparadan kayıp riskini göze alamayan ancak, finansal piyasalardaki beklentileridoğrultusunda faiz getirisinin üzerinde bir kazanç sağlamak isteyen tasarruf sahiplerinin mevduata dayalıyapılandırılmış finansal ürünleri (türev ürünleri) kullanmak suretiyle getiri maksimizasyonu alternatifleriincelenmiştir.
  • Thumbnail Image
    Publication
    Brand Cities, Scent and Strategic Opinion
    (2018) Ali Poyraz GÜRSOY Suat BEGEÇ; Kocaeli University, International Relations, Department of International Law, Kocaeli, Turkey THK University, Ankara Aeronautical Vocational School of Higher Education, Ankara, Turkey
    Smelling is simply a sense that you cannot deactivate. It is our most immediate and basic sense. Cities must have smells unique to them.Coffee shops, pastries, aromatized candles and other stores that sell aromatized products have been accepted as nice smellingenvironments and the experiment is conducted in these locations. Some other trials are conducted in places which can be accepted asneutral in terms of the smell such as clothing and fashion stores. There are no bad smelling locations, just nice versus neutral smellingenvironments. While branding the cities with a brand identity, days which we will start the process by adding the smell are getting close.Strategic opinion provides advice on potential strategic priorities for brand and scent.
  • Thumbnail Image
    Publication
    Genel indirgenmiş gradyan metodu ile eniyileme çözücüsü geliştirilmesi
    (2018) Mehmet Samet TOPLU Durmuş Sinan KÖRPE; Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Makina ve Uçak Mühendisliği Bölümü, Ankara, Türkiye Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Uçak Mühendisliği Bölümü, Ankara, Türkiye
    Bu çalışmada, literatürde bulunan bir denek taşı eniyileme problemi kullanılarak genel indirgenmiş gradyanmetodu ile eniyileme çözücüsü geliştirilmiştir. Eniyileme çözücüsünün geliştirilmesinde MATLABprogramlama dili kullanılmıştır. Denek taşı probleminde hedef fonksiyon, tasarım değişkenleri olaraktanımlanan farklı genişlik ve yükseklik değerlerine sahip N adet parçadan oluşan bir destekli kirişin hacminien aza indirgenmesidir. Kirişin her bir parçasının sağ ucundaki eğilme gerilmesi, fonksiyonel kısıtlamaolarak tanımlanırken her parçadaki genişliğin yüksekliğe oranı ise geometrik kısıtlama olaraktanımlanmıştır. Geliştirilen çözücü ve MATLAB içinde tanımlı olan ardışık ikinci derece programlamametodu ile elde edilen sonuçlar karşılaştırılmış ve 25 parça için uygun parametreler elde edilmiştir. Sonuçolarak, genel indirgenmiş gradyan metodu ile geliştirilen çözücünün eniyileme problemlerinin çözümündekullanılabilecek uygun bir çözücü olduğu testlerle gösterilmiştir.
  • Thumbnail Image
    Publication
    BANKALARDAKİ KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNİN MARKA DEĞERİ ALGISINA ETKİSİ: BİR ALAN ARAŞTIRMASI
    (2018) Nurettin PARILTI İlknur CAN Sait BARDAKÇI; Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Ankara, Türkiye Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Bankacılık ve Finans Bölümü, Sivas, Türkiye Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Sivas, Türkiye
    Günümüzde gelişen pazarlama stratejileriyle birlikte kurumların gerçekleştirdiğisosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka değeri algısı üzerindeki etkisi önemkazanmıştır. Çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) faaliyetlerinin markadeğeri algısı üzerinde yarattığı etkiler incelenmektedir. Bu çerçevedeCumhuriyet Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi Bankacılık bölümü öğrencilerininkurumsal sosyal sorumluluğa verdikleri önem ve üniversitelerinin anlaşmalıoldukları bankalarının sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka değeri algılarınaetkisi ölçülmek istenmektedir. Bu amaçla 353 üniversite öğrencisine yüz yüzeanket çalışması uygulanmış ve anketler kontrol edildikten sonra analize uygungörülenler değerlendirilmiştir. Anket verilerinin analizinde frekans dağılımları,güvenilirlik analizi, t-testi, ANOVA testi ve regresyon analizi yapılmıştır.Yapılan analizler neticesinde üniversite öğrencilerinin demografikdeğişkenlerden cinsiyet, hane geliri ve üniversite farkının hizmet aldıklarıbankaların KSS projelerini algılamalarında etkili olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Ayrıca öğrencilerin genel marka değeri algısı ile marka farkındalığı değerlericinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermezken marka sadakatleri ve algılanankalite değerleri anlamlı bir farklılık göstermektedir. Korelasyon ve regresyonanalizi sonuçlarına göre öğrencilerin algıladıkları KSS düzeyleri arttıkça markadeğeri algıları da olumlu yönde artmaktadır.
  • Thumbnail Image
    Publication
    Issues in pre-service and in-service teacher training programs for university English instructors in Turkey
    (2018) Cemile DOĞAN Tuğçe TEMİR İlknur PAMUK Seher BALBAY; Temir, Tuğçe; Necmettin Erbakan Üniversitesi Türk Hava Kurumu Üniversitesi Hacettepe Üniversitesi Orta Doğu Teknik Üniversitesi
    English language teaching programs in Turkish universities do not have uniform standards. The quality ofeducation given to teachers in their undergraduate programs varies as does the teacher training provided duringemployment. The factors affecting the teacher training policies are numerous, such as the needs of the institution,the funding, time, technology and especially the importance attached to an ongoing development process.Particularly in higher education, lip service is paid to English language teacher training policies. To investigatethe shortcomings of these teacher training policies, this research study was conducted by interviewing instructorsfrom twenty different universities in Turkey. The study conducted has revealed the fact that there is a gap inspecific language learning management policies concerning preservice and in-service language teacher trainingfor university instructors in Turkey.
  • Thumbnail Image
    Publication
    BORSADA İŞLEM GÖREN SOSYAL MEDYA AĞ FİRMALARININ SERMAYE YAPISI ANALİZİ
    (2018) Eyyüp Ensari ŞAHİN Gizem VERGİLİ Ceyda AKTAN; Hitit Üniversitesi, Çorum, Türkiye Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur, Türkiye Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Ankara, Türkiye
    Son dönemlerde dikkat çeken sosyal medya firmalarının değeri, sunmuş olduğu hizmetlere karşılık herhangibir ücret almamalarına karşın milyarlarca dolara ulaşmış ve bu özelliği sayesinde de gelişmeye açık, gözde birsektör haline gelmiştir. Üzerine yapılan çalışmaların kısıtlı olması ise önemini bir kat daha arttırmıştır.Dolayısıyla, bu çalışmada yabancı borsalarda işlem gören popüler sosyal medya ağ firmalarının sermayeyapılarının belirleyicilerinin tespiti amaçlanmıştır. Bu amaçla 2012Q1-2017Q3 dönemleri arasında Facebook,Twitter, Google+, Linkedln gibi sosyal medya ağlarından elde edilen veri seti çoklu regresyon modeli ile testedilmiştir. Yapılan analiz sonucunda bağımlı değişken UOK (Uzun Vadeli Yabancı Kaynak/Özkaynak) ile ROA(Net Kâr/Toplam Aktif) arasında negatif yönlü, aktiflerin büyüklüğünü temsilen kullanılan LAKTİF (Loge AKTİF)ile ise pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Çalışmada yer alan diğer bağımsız değişkenler ile UOK arasındaistatistiksel bir ilişki bulunamamıştır.
  • Thumbnail Image
    Publication
    ÇALIŞANIN ÖRGÜTE BAĞLILIĞINDA LİDERİN POZİSYON VE KİŞİSEL GÜCÜNÜN ETKİSİ
    (2018) Cem Harun MEYDAN Çağdaş Akif KAHRAMAN; Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Ankara, Türkiye Milli Savunma Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
    Örgüt performansına doğrudan etki eden liderin gücü ve astlar tarafından bu gücün algılanmasının örgütselaraştırmalarda önemli bir yeri vardır. Bu çalışmada liderin gücü, pozisyon ve kişisel güç olarak iki boyutta elealınmakta ve çalışan bağlılığı üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Araştırma Ankara’da özel bir şirkette çalışan107 kişinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sorusunun aydınlatılabilmesi için AMOS yazılımı ile yolanalizi yapılmıştır. Analiz sonucunda, liderin pozisyon gücünün çalışan bağlılığı üzerinde etkili olduğu, liderinkişisel gücünün bağlılık üzerinde düşük düzeyde etkili olduğu belirlenmiştir. Liderin pozisyonundankaynaklanan gücünün yüksek olarak algılanması ve bunun da bağlılık üzerinde etkili olmasının hem güçmesafesinin yüksek olduğu hem de örgütlerde hiyerarşi eğiliminin de yüksek olduğu Türk Kültüründenkaynaklandığı değerlendirilmektedir.