Person:
Özkaya, Berkay

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Öğr. Gör.

Last Name

Özkaya

First Name

Berkay

Name

Berkay ÖZKAYA

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Publication
    Y KUŞAĞININ İKİNCİ EL TÜKETİM MOTİVASYONLARININ VE ENGELLERİNİN BELİRLENMESİNE İLİŞKİN NİTEL BİR ARAŞTIRMA
    (Journal of Business in The Digital Age (JOBDA), 2021-06-21) Berkay ÖZKAYA; İpek KAZANÇOĞLU; Özkaya, Berkay
  • Thumbnail Image
    Publication
    Kent Markalaşması Faaliyetleri Üzerine Bir Araştırma: Karşıyaka/İzmir Örneği
    (2019) Berkay ÖZKAYA Elif DENİZ; Özkaya, Berkay; Türk Hava Kurumu Üniversitesi İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi
    Bu çalışmanın amacı, İzmir’in Karşıyaka ilçesinin sosyal, kültürel ve ekonomiközellikler ışığında markalaşma faaliyetlerinin nasıl şekillendiğini incelemek, kentmarkalaşması çabaları kapsamında ilçe hakkında değerlendirmeler ve önerilersunmaktır. Vaka analizinin uygulandığı çalışmada, yargısal örnekleme tekniği ile seçilenkatılımcılarla yüz yüze görüşmeler yapılarak toplanan veriler ve elde edilen sonuçlarincelenmiş ve yorumlanmıştır. Markalaşma çabaları ve stratejileri doğrultusunda,Karşıyaka’nın marka ile ilgili kavramlar ve bileşenleri açısından durumu, mevcutmarkalaşma stratejileri ve marka kent yaratma süreci ele alınmış ve incelenmiştir. Eldeedilen bulgulara göre, Karşıyaka marka kent olma yolunun neredeyse başındadır; ancakbir ana marka ile bağımlı marka mimarisi modeli kullanılarak ilçenin potansiyele sahipolduğu kültür, sanat ve spor alanlarında başarıyla markalaşabileceği görüşü hâkimdir.Sonuç olarak, markalaşma çalışmalarının, kendisini tamamen markalaşmaya adayacak,paydaşları bir araya getirecek, bütünsel ve kurumsal bir yapıda çalışacak ve KarşıyakaBelediyesi bünyesinde bir çatı girişim olarak kurulacak komisyonca yürütülmesinin enetkin ve verimli girişim olacağı ortaya çıkmaktadır.
  • Thumbnail Image
    Publication
    Lojistik İşletmelerini Yeşil Tedarik Zinciri Yönetimine Yönlendiren Etkenlerin Değerlendirilmesi
    (2020) Berkay ÖZKAYA İpek KAZANÇOĞLU; Özkaya, Berkay; Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Ankara, Türkiye Ege Üniversitesi, İzmir, Türkiye
    Bu araştırmanın amacı, lojistik firmalarının yeşil tedarik zinciri yönetimini nasıl tanımladığını açıklamak ve yeşil tedarik zinciri yönetimine yönlendiren etkenlerin neler olduğunu belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden derinlemesine görüşme tekniği kullanılmıştır. Yöntemin kullanılmasındaki amaç lojistik firmalarını yeşil tedarik zinciri yönetimine iten etkenlerin ortaya çıkartılmasıdır. Kartopu örneklem tekniği ile başlangıç noktası belirlenerek yönlendirilen kişiler tarafından beş işletmeden yedi kişi ile yüz yüze mülakat gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler sonunda elde edilen veriler, “betimsel analiz” yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında (i) ulusal ve uluslararası politika, kural ve mevzuat/yasaların, (ii) rekabet ve pazar koşulların, (iii) müşterilerin, (iv) teknolojik gelişmelerin, (v) firma politikalarının, yönetimin ve bakış açısının, (vi) firma konumlandırma planı/stratejisinin ve (vii) ekonomik baskıların yönlendirici etkenlerin olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışma kapsamında rekabet ve pazar koşulları ile ilişkilendirilebilecek olan takipçilik, özgün yönlendirici etken; ekonomi ile ilişkilendirilebilecek enerji tasarrufu ise gelecek uygulamalar için yüksek önem düzeyli etken olarak gözlenmektedir. Literatürde birçok alanda yeşil tedarik zinciri yönetimine ilişkin çalışılma olmasına rağmen, lojistik firmalarını yönlendiren etkenleri ele alan sınırlı sayıda çalışma yapıldığı görülmektedir. Buna bağlı olarak bu çalışmada belirlenen enerji tasarrufu ve takipçilik etkenlerinin hem uygulamaya, hem de literatüre katkıda bulunacağı düşünülmektedir.
  • Publication
    Gıda Güvenliği ve Denetimi Firmalarında Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri ve Karşılaşılan Sorunlar: Bir Küresel Firma Örneği
    (Euroasia Journal of Social Sciences & Humanities, 2022-05-20) Özkaya, Berkay
    Günümüzde birçok işletme menşei sınırlarını aşarak gıda güvenliği ve denetimine ilişkin uluslararası pazarlarda faaliyet göstermeye başlamıştır. Buradan hareketle söz konusu çalışmada gıda güvenliği ve denetimi alanında küresel işletmelerin menşei ülke dışındaki pazarlara giriş stratejilerinin, stratejileri belirleyen kıstasların ve pazara giriş ve sonrasında ortaya çıkabilecek sorunların anlaşılması amaçlanmaktadır. Keşifsel nitelikte tasarlanmış olan çalışmada, nitel araştırma yöntemleri ve yarı yapılandırılmış mülakat tekniği uygulanmıştır. Bu kapsamda yargısal örnekleme tekniği ile gıda güvenliği ve denetimi alanında Türkiye dâhil 26 ülkede faaliyet gösteren bir firmadan araştırma kapsamında bilgili ve yetkin Bölge Satış Yöneticisi, Küresel Kilit Müşteri Yöneticisi ve Test Dışı Hizmetler Satış Müdürü pozisyonlarında üç (3) kişi ile mülakat gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında elde edilen bulgular doğrultusunda gıda güvenliği ve kalite denetimi alanında faaliyet gösteren firmaların küresel pazarlara giriş stratejisi olarak yoğun bir şekilde satın alma temelli tam sahiplik ya da ortak girişime benzer yapılara yöneldiği anlaşılmaktadır. Strateji tercihlerinde ise ülke pazarındaki faaliyet düzeyinin, teknik yeterliliğe sahip laboratuvar ve personel durumunun, firmanın öz kabiliyetlerinin, rakiplerin durumunun, küresel düzeydeki politik ilişkilerin, ilgili pazarın politik yapısının ve yasal düzenlemelerin, ülkenin söz konusu alandaki ticari hacminin ve küresel düzeyde elde edilebilecek veri havuzunun önemli kıstaslar olduğu gözlenmektedir. Söz konusu alanda yetersiz altyapı, personel kaynağındaki yetersizlikler, iş uygulamaları, yasalar, düzenlemeler ve yönetmelikler vb. konularının ise karşılaşılan sorunlar olduğu gözlenmektedir. Bununla birlikte çalışmanın kapsamı ve yöntemi dikkate alındığında Türkiye pazarında ilgili alanda faaliyet gösteren diğer işletmelerin de örnekleme dâhil edilerek genişletilmesinin uygun olacağı değerlendirilmektedir.
  • Publication
    Perakendeci Bakış Açısı ile Omnichannel Yaklaşımı ve Tüketici: Bir Mobil Cihazlar Firması Örneği
    (Journal of Social Research and Behavioral Sciences, 2021-01-01) Özkaya, Berkay; Ventura, K.
    Çalışmanın amacı, mobil cihaz perakendecilerinin bütüncül kanal yaklaşımına bakış açılarını ve uyum düzeylerini anlamak ve yaklaşımın müşterilere ne gibi faydalar sunduğunu ortaya çıkarmaktır. Keşifsel nitelikte tasarlanmış olan çalışmada, nitel araştırma yöntemleri ve yarı yapılandırılmış mülakat tekniği uygulanmıştır. Yöntemin kullanılmasındaki amaç mobil cihazlar pazarında müşteriye sunulan faydaların keşifsel olarak ortaya koyulması olmuştur. Bu kapsamda yargısal örnekleme tekniği ile Türkiye’nin yerli akıllı telefon üreticisi olan bir firmadan bütüncül kanal yaklaşımı ve mobil cihazlar konularında bilgili kişileri ile görüşülmesi hedeflenmiştir. Buna bağlı olarak Akıllı Telefon, Mobil ve IOT Cihazlar Pazarlama ve Ürün Yöneticisi, E-Ticaret Uzmanı ve Perakende Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Geliştirme Departmanlarından dört (4) kişi ile mülakat gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın tek bir firma özelinde ve yargısal örnekleme tekniği ile belirlenen şahıslarla gerçekleştirilmiş olması ve örneklem evreninin büyük bir bölümünü kapsamıyor olması çalışmanın kısıtlarını oluşturmaktadır. Elde edilen bulgulara göre mobil cihazların öncelikli faydasının, müşterilerin bütüncül kanal entegrasyonunda diğer tüm pazarlarla da etkileşimi artırmak olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca firmaların müşteri merkezli davranması, zaman, mekân, azalan risk gibi birçok kriterin de müşterilere bütüncül kanal faydası sağladığı belirlenmiştir. Diğer taraftan bütüncül kanal altyapısının halen daha tam olarak yerleşmemiş olmasının müşterilerin her kanalda tek bir müşteri olarak algılanamaması sorununu ortaya çıkarmaktadır. Hem müşteri hem de işletme faydalarının en üst düzeye çıkarılabilmesi için bütüncül kanal altyapısının iyileştirilmesi gerektiği, bu durumun kazan - kazan ilişkisinin daha kuvvetli bir şekilde gerçekleşmesine olanak sağlayacağı gözlenmektedir.